اقتصاد بازار: در سی و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که به ریاست استانداراصفهان برگزار شد مواردی از قبیل مصوبات هیئت دولت برای معافیت های تامین اجتماعی، مشکلات فعالان اقتصادی در استفاده از ضمانت نامه های صندوق ضمانت صادرات و ... مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار رسول زرگرپور در سی و هفتمین جلسه ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهارداشت: در سفر اخیر وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی به اصفهان و در جلسه ای که با حضور بیش از ۶۰ نفر از فعالان اقتصادی برگزار شد مباحث مختلفی با ایشان مطرح شد که یکی از این مباحث مشکلات کارفرمایان در رابطه با جرائم تامین اجتماعی بود.
استانداراصفهان با اشاره به اینکه کارفرمایان در این جلسه خواهان معافیت هایی در این خصوص بودند، تصریح کرد: وزیر کار اعلام کرد که در اولین فرصت این موضوعات در جلسه هیئت دولت مطرح خواهد شد که خوشبختانه بعد از گذشته یک روز این موضوع مطرح و مصوبه آن گرفته و ابلاغ شد و در جلسه امروز این مصوبات و درخواست های فعالان اقتصادی برای بخشش جرائم تامین اجتماعی و تسهیلاتی مورد نظر آن ها تشریح شد که خبر خوبی برای فعالان اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مصوبات استانی قبلی مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: در این ارزیابی میزان پیشرفت مصوبات مشخص می شود.
استاندار اصفهان افزود: مباحث مربوط به تامین اجتماعی یکی از موضوعاتی است که بسیار مورد توجه فعالان اقتصادی است و براساس گزارش اعلام شده بیش از ۸۵ درصد مصوبات استانی که در خصوص تامین اجتماعی بوده تاکنون اجرایی شده بود و پیگیری های لازم برای رفع موانع چند مورد باقی مانده نیز صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به شهرک های صنعتی در دستور کار قرار گرفت، گفت: کار کارشناسی بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است و در جلسات آینده موضوعات مربوط به شهرک های صنعتی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان با دارابودن بیش از ۷۶ شهرک صنعتی رتبه ی اول را در کشور دارد، افزود: بیش از ۶۸ شهرک صنعتی استان فعال هستند که بالای ۵۰ درصد صنایع کوچک استان در این شهرک ها قرار گرفته اند و اگر مسائل مربوط به این شهرک ها حل و فصل شود می توان گفت که بخش قابل توجهی از مشکلات صنایع کوچک مستقر در این شهرک ها برطرف خواهد شد.
گفتنی است؛ در این جلسه با تشریح شرایط اقتصادی استان در پسابرجام، هشت مورد از موانع و راهکارهای پیشنهادی کمیته کارشناسی در خصوص مشکلات فعالان اقتصادی در استفاده از ضمانت نامه های صندوق ضمانت صادرات به تصویب رسید و وضعیت اجرای ۲۵ مصوبه قبلی تامین اجتماعی، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.