اقتصاد بازار: معاون شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه درحوزه معماری مشكل اصلی ما خود معماران هستند، گفت: معماران اصفهانی در حوزه جهان بینی و نوع نگاه به هستی مشكل دارند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار علی قاسم زاده در نشست هم‌اندیشی تخصصی كمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر که پیرامون آموزش شهروندان، تبلیغات شهری و فرهنگ سازی در حوزه كمیسیون عمران، معماری و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه معماری مشكل اصلی ما خود معماران هستند، اظهار داشت: معماران اصفهانی در حوزه جهان بینی و نوع نگاه به هستی مشكل دارند و مشكل اصلی در این حوزه نوع جهان بینی معماران است.
وی با بیان اینكه در حوزه هنر برای خلق یك اثر باید یك زنجیره شكل بگیرد، اضافه كرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که معماران باید خود را با مقتضیات زمان و مکان وفق داده و آثار هنری خود را بر مبنای این اقتضائات خلق کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه در دانشكده‌های معماری باید فلسفه به دانشجویان آموزش داده شود، ادامه داد: جهان بینی معماران باید توسعه پیدا كند و باید به این موضوع به صورت ویژه توجه شود.
وی همچنین با بیان اینكه آن چیزی كه بیشتر به منصه ظهور می‌‌رسد، هنر است، بیان داشت: هیچ فردی نمی‌تواند پنج سال آینده شهر را پیش‌بینی كند و از این رو باید برای هر روز خود برنامه‌ای جدید داشته باشیم تا از زمان عقب نمانیم.

مطابق با نیاز شهر فرهنگسازی صورت می‌گیرد
رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به وجود موضوعات متنوع در حوزه مباحث شهروندی در شهر اصفهان اظهار داشت: در این راستا کمیته فرهنگی شهروندی طی سال‌‌های گذشته فعالیت‌های قابل توجهی را داشته است.
علی اکبر بقایی، با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در شهر اصفهان بر اساس نیاز و میزان مطالبه شهروندان و مسئولان انجام می‌شود، ابراز داشت: متناسب با فراگیری موضوع مورد نظر روشی انتخاب می‌شود و یك بسته آموزشی را متناسب با نیازهایی كه مطرح می‌شود، ارائه می دهیم و آموزش های ارائه شده در زمینه مباحث شهری براساس مهندسی خواسته صورت می گیرد.
رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اضافه كرد: اگر از سوی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری درخواست شود ما براساس نیاز مربوطه عمل می‌كنیم و ما براساس درخواست مربوطه و محتوای ارائه شده اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.