اقتصاد بازار: نائب رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به دگرگونی اصناف و حرکت این بخش به شکل مدرن، گفت: بخش اصناف، جامعه سرریز بیکار کشور را پوشش می دهند.
رسول جهانگیری در گفتگو با اقتصاد بازار با اشاره به اینکه اصناف به عنوان بزرگترین NGO مردم نهاد به طور مستقل توسط این بخش اداره می شوند، اظهار داشت: اصناف از پیش از انقلاب و در جریان انقلاب، دوران بازسازی کشور و امروز در دوران اقتصاد مقاومتی بدون هیچ چشم همراه نظام بوده اند.
به گفته وی، دولت تاکنون در راستای همراهی اصناف هیچ هزینه ای نکرده و خود بازاریان به صورت خودجوش در تمام صحنه ها حضور داشته اند.
نائب رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه رکود و رونق اقتصادی موجب رکود و رونق اصناف می شود، تاکید کرد: با پیشرفت جامعه بازارهای جدید به شکل مجازی و اینترنتی در کشور راه افتاده که باید اصناف خود را با رشد و توسعه آنها همگام کنند.
به گفته وی، اصناف رابطه نزدیکی را با کالبد شهر و کشور دارند و باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.
جهانگیری افزود: خوشبختانه اصناف اصفهان با تعاملات صورت گرفته پویایی لازم را کسب کرده و امروز زمینه های خروج این بخش از حالت سنتی و تغییر به شکل مدرن مهیا شده است.
وی در خصوص فرصت های موجود سرمایه گذاری اصناف، تصریح کرد: به عنوان نمونه اصناف، جامعه سرریز بیکار کشور را پوشش می دهند چرا که هر زمانی که رونق اقتصادی از بین رود در نهایت این نیرو وارد اصناف می شود.
نائب رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: اگر از ظرفیت های اصناف استفاده شود می توان شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم.