اقتصاد بازار: نخستین برنامه «ایده شو» با هدف تقویت نظام مدیریت مشارکتی در شهرداری اصفهان و برقراری ارتباط با افراد خلاق و نوآور، در حوزه عمران شهری برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، دبیرخانه نظام پیشنهادهای شهرداری اصفهان در راستای تحقق اهداف شهرداری و اجرای برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و در جهت تقویت نظام مدیریت مشارکتی در شهرداری اصفهان و برقراری ارتباط با افراد خلاق و نوآور، اقدام به برگزاری نخستین برنامه «ایده شو» در حوزه عمران شهری کرده است.
"ايده شو" رويدادي است كه در آن فرد پيشنهاددهنده مي‌تواند ايده يا پيشنهاد خود را در مدت زمان تعيين شده (4 دقيقه) به صورت مستقيم و بدون واسطه در خصوص موضوع يا محور تعيين شده در حضور داوران يا تماشاگران مطرح و ارائه كند.
در اين رويداد، ايده‌پرداز با شور و اشتياق تمام به نحوي ايده خود را ارائه مي‌كند كه باعث ايجاد هيجان در مخاطب شود، پیش از شروع رويداد، ايده‌پرداز برای انتقال سريع ايده خود و فراگير بودن طيف مخاطبان بارها در مورد نحوه ارائه خود تمرين مي‌كند، موضوعاتي كه حاصل تجربه، دانش، هنر و حرفه سخنران بوده و يا ارتباط عميقي با تجربيات حرفه‌اي يا شخصي او داشته باشد. در اين روش قرار نيست موضوع مورد بحث به طور كامل و با جزئيات به شنوندگان آموزش داده شود، بلكه بايد بتوان به درستي جرقه اوليه شور و علاقه ديگران به آن موضوع را روشن كرده و نيروي محركه اوليه را براي ادامه مسير مهيا و امكان اوليه يادگيري و به‌كارگيري را میسر كرد.
علاقمندان می‌توانند در دو گروه ایده‌پردازان و تماشاگران نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه حداکثر تا تاریخ 22 تیرماه سال جاری به دبیرخانه نظام پیشنهادها و یا به آدرس np@isfahan.ir ارسال کنند.
فرم‌های ثبت‌نام مربوطه بر روی پرتال شهرداری به آدرس Isfahan.ir نیز قابل دسترسی است.
ایده‌های ارسالی پس از بررسی اولیه در دبیرخانه نظام پیشنهادها برای شرکت در برنامه «ایده شو» انتخاب می‌شوند و افراد خلاق در روز برگزاری، به طرح ایده‌های خود در مدت 4 دقیقه پرداخته و هیئت داوران از جنبه‌های مختلف، ایده‌ها را ارزیابی کرده و ایده‌های برتر پس از امتیازدهی تعیین شده و به ایده‌های برگزیده جوایزی تعلق خواهد گرفت.