اقتصاد بازار: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به نمایندگی از اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان باید بگویم اصفهان در میان شهرهای سایر کلانشهرهای کشور کمترین میزان بدهی بانکی را دارد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد رضا امینی در آیین افتتاح تقاطع 25 آبان و رونمایی از 160 تاکسی جدید فرودگاه اصفهان اظهار کرد: در کمال تاسف در سال‌های اخیر شاهد بی‌مهری مسئولان به مردم اصفهان هستیم که سبب شده دل مردم این شهر شهید‌پرور رنجیده و حقوق حقه آنها نادیده گرفته شود.
وی تصریح کرد: در مدت اخیر فضای تعامل با وجود تضارب آراء میان دستگاه‌های اجرایی استان فراهم شده به نحوی که تقاطع غیرهمسطح 25 آبان ثمره این همدلی است که باید از شهردار و معاونین وی و همچنین استاندار قدردانی کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: گفته می‌شود شهرداری اصفهان با تسهیلات بانکی گران‌قمیت اقدام به افتتاح پروژه‌های مختلف می‌کند که به نمایندگی از اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان باید بگویم اصفهان در میان شهرهای سایر کلانشهرهای کشور کمترین میزان بدهی بانکی را دارد.
وی اضافه کرد: اگر امروز شاهد افتخارات شهر در زمینه پروژه‌های مختلف هستیم دلیل آن چیزی نیست مگر همدلی و حمایت مردم اصفهان و صبوری و تلاش پیمانکاران و مسئولان.
ساخت پروژه‌های بزرگ و کوچک در شهر
امینی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از 160 دستگاه تاکسی فرودگاه اصفهان، گفت: مدت‌ها بود در انتظار چنین اقدامی بودیم که خوشبختانه با همکاری بین‌بخشی، همت سازمان تاکسیرانی و همکاری فرودگاه شاهد ارتقاء سیستم حمل و نقل که مورد نیاز شهر اصفهان بود، هستیم.
وی با اشاره به پروژه‌های در دست تکمیل و کلنگ‌زنی اصفهان، گفت: تکمیل فاز اول سالن اجلاس برای اوایل سال آینده، تکمیل پروژه خط نخست قطار شهری اصفهان در سه ماهه سال آینده، تعیین تکلیف خط دوم قطار شهری با فاصله 300 متری از میدان نقش جهان، طرح زوج و فرد خودروها، پیاده‌راه کردن برخی معابر، طرح کاهش جامع آلودگی هوا، افزایش جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان، پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، احداث کمربند شمال‌غرب اصفهان، احداث سالن گلستان شهدا، برنامه‌ریزی برای بافت‌های فرسوده، برنامه‌ریزی برای توجه به محیط زیست اصفهان، خرید 450 دستگاه اتوبوس و تکمیل تونل بهشت‌آباد از جمله برنامه‌هایی است که در دست پیگیری است.
برنامه‌های شهرداری در محلات با محوریت مساجد در حال پیگیری است
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی افزود: ابرپروژه مجموعه پل‌ها، میدان و تقاطع‌های غیرهمسطح استقلال در ورودی شمال شهر اصفهان با همت جهادی در حال پیشرفت است و امیدواریم تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی تاکید کرد: امیدواریم با تکمیل منابع پروژه‌های بزرگ نیز در کنار پروژه‌ها و برنامه‌های کوچک و محله‌محور هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
امینی با بیان اینکه برنامه‌های شهرداری در محلات با محوریت مساجد در حال پیگیری است، اضافه کرد: پویش مردمی ترافیک نیز از جمله اقدامات شهرداری است که همت و همکاری تمام مردم را می‌طلبد.
وی بیان داشت: ورزشگاه بزرگ غرب اصفهان هم در دستور کار شهرداری است که با حمایت مدیریت استان و گرفتن مجوزها عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.