اقتصاد بازار: شهردار اصفهان گفت: ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقلی در اصفهان در دستور کار است و از این رو بهره برداری از تقاطع‌های غیر همسطح 25 آبان و شهید بالایی، میدان بزرگ استقلال، فاز دو خط اول قطار شهری و ... از جمله اقدامات است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، مهدی جمالی‌نژاد در آئین بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح 25 آبان و رونمایی از 160 دستگاه خودروی «آریو» برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه اصفهان که در قالب سی و دومین برنامه از سری برنامه‌های «هر هفته چند افتتاح» شهرداری اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور به لحاظ اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارد، اظهار داشت: می‌توان گفت که در پیچ تاریخی در حوزه اقتصادی قرار داریم و در این زمینه رهبر معظم انقلاب بارها تذکراتی را داده‌اند.
تشکیل نخستین قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور در شهرداری اصفهان
وی در ادامه به تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرداری اصفهان به عنوان نخستین دستگاه کشور پس از نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره کرد و افزود: این نهاد توسط بازرسی شهرداری اصفهان تشکیل و تاکنون نیز فعالیت‌‌های خوبی را داشته است.
شهردار اصفهان با اشاره به تعریف ادبیات جدید در شهرداری اصفهان تحت عنوان ادبیات جهادی در بین مدیران و کارکنان این نهاد ابراز داشت: این موضوع در همه حوزه‌های شهرداری و به ویژه عمران، شهرسازی، حمل و نقل و ... نمود بیرونی داشته و فعالیت بسیج‌گونه حوزه عمرانی نیز مصداقی بر این مدعاست.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهر اصفهان مورد توجه بوده است، تصریح کرد: همچنین امسال در کنار تمام اقدامات عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ترافیکی، نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل داشتیم و پروژه‌هایی را نیز در این زمینه در دستور کار داریم.
راه‌اندازی فاز دوم خط یک مترو اصفهان در چند روز آینده
جمالی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقلی در شهر اصفهان مورد توجه است، تصریح کرد: راه‌اندازی فاز اول قطار شهری در یک سال اخیر و همچنین راه‌اندازی فاز دوم در ماه جاری را از جمله این اقدامات بوده است.
وی افزود: همچنین جوان‌سازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز از دیگر طرح‌های در دست اجرا در حوزه حمل و نقل شهر اصفهان است.
ورود 500 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر
شهردار اصفهان ضمن اعلام ورود 500 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان تا پایان امسال تصریح کرد: همچنین با بهره‌برداری از دو خط اتوبوس تندرو در سال جاری این خطوط می‌توانند روزانه 350 هزار مسافر را در سطح شهر اصفهان جابه‌جا کنند.
نوسازی 1500 تاکسی فرسوده شهر
وی در ادامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی را نیز از دیگر برنامه‌های جوزه حمل و نقلی شهرداری اصفهان در سال جاری دانست و افزود: رونمایی از 160 دستگاه خودروی «آریو» خط فرودگاه آغاز این طرح بود و تا پایان سال نیز یک‌هزار و 500 عدد از ناوگان تاکسیرانی اصفهان نوسازی خواهند شد.
جمالی‌نژاد همچنین با بیان اینکه طی پنج ماه آینده تقاطع غیر همسطح شهید بالایی نیز به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه نیز بسیاری از گلوگاه‌های ترافیکی جنوب اصفهان بازگشایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: کلنگ‌زنی رینگ چهارم ترافیکی که مورد تاکید اعضای شورای شهر اصفهان نیز بوده است در دستور کار قرار دارد.
شهردار اصفهان به تصویب ایجاد 100 کیلومتر مسیر دوچرخه در اصفهان اشاره کرد و گفت: تصویب این لایحه بسیار سخت بود و معاون شهرسازی و معماری در این زمینه فعالیت‌های زیادی را انجام داده‌‌اند.
وی با تاکید بر اینکه همه مدیران شهر اصفهان و نه فقط مدیران شهری، همه همت خود را برای بالا بردن تراز شهر اصفهان به کار گرفته‌اند، افزود: امیدواریم این شهر روز به روز جهانی‌تر شود.