اقتصاد بازار: معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به عملیات سخت اجرای معماری در سازه بتنی گفت: با مطالعات تخصصی در این زمینه تقاطع غیر همسطح 25 آبان متناسب با نام آن طراحی و ستون‌ها و نرده‌های پل به صورت گل لاله طراحی شد تا یادآور خاطره شهدا باشد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، ایرج مظفر در آئین افتتاح تقاطع غیرهمسطح 25 آبان که در قالب سی و دومین برنامه از سری برنامه‌های هر هفته چند افتتاح برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات پروژه تقاطع غیرهمسطح 25 آبان که در مسیر رینگ دوم ترافیکی قرار دارد، از سال 93 و با هدف رفع معضلات ترافیکی آغاز شد.
وی با توجه به نامگذاری این تقاطع غیرهمسطح به نام میدان 25 آبان افزود: مقرر شد معماری پل متناسب با نام پل طراحی شود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای این معماری در سازه بتنی بسیار سنگین و سخت بود، گفت: اما با مطالعات انجام شده ستون‌ها و نرده‌های پل به صورت گل لاله طراحی شد تا یادآور خاطره شهدا باشد.
نخستین پل با دهانه 64 متری و سیستم کابلی پیش‌تنیده در سطح کشور
مظفر با تشریح مشخصات فنی این تقاطع غیر همسطح خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح 25 آبان یکی از پل‌های فنی شهر اصفهان است که به عنوان نخستین پل با دهانه 64 متر با سیستم کابلی پیش‌تنیده در سطح کشور اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه این پل در مدت 14 ماه احداث شده است، اضافه کرد: این طرح به طول 570 متر از اواخر خرداد 94 آغاز و به دلیل تغییراتی در طرح، اجرای پروژه با تاخیر مواجه شد.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: بعد از تکمیل پل 25 آبان، محوطه‌سازی، پیاده‌روسازی محوطه میدان نیز به سرعت انجام شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از شرکت‌های خدماتی برای جا به جایی تاسیسات شهری و ایجاد تاسیسات جدید و همچنین از صبوری و همراهی مردم منطقه برای به ثمر رسیدن پروژه تقدیر و تشکر کرد.
مظفر گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح 25 آبان یکی از 300 پروژه عمرانی شهرداری است که در زمان رکود اقتصادی اجرا شد.
وی اضافه کرد: هیچ پروژه عمرانی تحت تاثیر رکود قرار نگرفته و تمامی طرح‌ها با همراهی و مساعدت مردم در حال انجام است.