اقتصاد بازار: مدیر شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا گفت: صندوق آتیه سازان صبا 12 پروژه ملی را در اتاق فکر خود در دستور کار قرار داده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد بازار احمدرضا نیک کار اصفهانی ظهر امروز در مراسم عملیات اجرایی کنار گذر شرق اصفهان، با اشاره به توقف 12 ساله پروژه کنارگذر شرق اصفهان، اظهار داشت: این طرح در سال اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نقشه راه برای رفع نیاز کشور در دستور کار قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه صندوق آتیه سازان صبا 12 پروژه ملی را در اتاق فکر خود در دستور کار قرار داده است، بیان داشت: یکی از این طرح ها کنارگذر 93 کیلومتری شرق اصفهان بوده که مجری دو قطعه آن به طول 63 کیلومتر است.
مدیر شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا تاکید کرد: پروژه کنارگذر شرق اصفهان با حجم سرمایه 330 میلیارد تومان و با مشارکت صندوق بازنشستگی و وزارت راه اجرایی می شود.
به گفته وی، این طرح موجب اشتغال 500 نفر به طور مستقیم و 1960 نفر به طور غیرمستقیم می شود و اولین آزادراه بتنی کشور است.
نیک کار اصفهانی افزود: در حاشیه اتوبان نیز 15 پروژه اجرایی می شود که موجب ایجاد 16 هزار شغل خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در این مراسم، این پروژه را یکی از نیازهای مبرم استان دانست و افزود: به طور قطع کنارگذر شرق و غرب اصفهان جزو ضروریات استان است که موجب کاهش آلودگی هوا می شود.
سیدناصر موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه متاسفانه آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان بیشتر از تهران است، تصریح کرد: برای این موضوع باید تدبیری اندیشیده شود چرا که وضعیت آلودگی هوای اصفهان رو به بدتر شدن است.
وی خطاب به اسلامیان رئیس صندوق بازنشستگی کشور، گفت: پروژه کنارگذر شرق اصفهان باید مطابق برنامه ریزی در مدت دو سال اجرایی شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان همچنین با اشاره به مراودات ایران و کشورهای دیگر و ظرفیت محدود هتل های اصفهان، تاکید کرد: به طور قطع عملیات اجرایی دو هتلی که امروز آغاز می شود حلال مشکل اصفهان نخواهد بود.
موسوی لارگانی با بیان اینکه متاسفانه اصفهان تنها بر روی کاغذ برخوردار است، خطاب به وزاری تعاون و راه و شهرسازی، گفت: اصفهان تنها محدوده هتل عباسی و چهارباغ نیست بلکه مناطق محروم زیادی در زینبیه، شرق، خمینی شهر و ... دارد که نیازمند توجه جدی است.
گفتنی است؛ پیش از ظهر امروز، عملیات اجرایی پروژه آزادراه شرق اصفهان از کیلومتر 38 آزادراه اصفهان-نطنز با طول 93 کیلومتر تا محدوده گردنه لاشتر واقع در سه راهی پلیس راه اصفهان- مبارکه با حضور آخوندی و ربیعی دو وزیر کابینه دولت یازدهم آغاز شد.
این پروژه با مشارکت شرکت آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشور در حال احداث است که برای 2 قطعه یک و دو پروژه به طول 63 کیلومتر مبلغ قرار داد مشارکت با سرمایه گذار 3300 میلیارد ریال است.
در اجرای این پروژه با 6 باند رفت و برگشت بیش از 10 تقاطع غیرهمسطح اجرا خواهد شد که مهم ترین آنها تقاطع غیرهمسطح اتوبان اصفهان- نطنز است که اجرا شده است.
از جمله مشخصات این پروژه 93 کیومتر طول کل مسیر، 31 متر عرض پروژه و 170 هزار متر مکعب حجم بتن ریزی است. همچنین میزان توناژ آسفالت مصرفی، 100 هزار تن با برآورد هزینه ای بالغ بر 600 میلیارد ریال است.
پروژه در 3 قطعه اول به طول 30 کیلومتر، قطعه دوم 33 کیلومتر و قطعه سوم 30 کیلومتر اجرا می شود.
کاهش مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی شهر اصفهان، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای اطراف شهر اصفهان، حفظ محیط زیست و برقراری سهولت ارتباط شهرهای اطراف استان با مرکز از جمله مزایای اجرا این پروژه است.