اقتصاد بازار: معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو نیز برای تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان هنوز برنامه ای اعلام نکرده است، گفت: هم اکنون ذخیره سد زاینده رود حدود 200 میلیون متر مکعب و در مرز بحران قرار دارد.
علی بصیر پور در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود حدود 200 میلیون متر مکعب و در مرز بحران قرار دارد، اظهار داشت: ذخیره سد زاینده رود در حدی است که تنها در فصل پاییز بتوانیم آب شرب مردم را تامین کنیم.
به گفته وی، مطابق پیش بینی هواشناسی بارش ها در فصل پاییز با تاخیر انجام می شود و مقدار آن کمتر از سال های نرمال خواهد بود.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان تاکید کرد: در این شرایط در توزیع آب باید دقت شود تا مشکلی ایجاد نشود.
وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان در این شرایط چگونه خواهد بود، تصریح کرد: با وضعیت فعلی مخزن سد زاینده رود نمی توان پیش بینی درستی برای تحویل آب به کشاورزان داشت و این بستگی به بارش های فصل پاییز دارد.
بصیرپور تاکید کرد: اگر تا پایان آذر ماه بارندگی های قابل توجهی داشته باشیم می توان برای تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان برنامه ریزی کرد اما با وضعیت موجود، این امکان وجود ندارد.
وی تصریح کرد: اکنون وضعیت ذخیره مخزن سد زاینده رود به اندازه ای نیست که بتوان توزیع آب انجام داد مگر اینکه در پاییز بارش های خوبی داشته باشیم.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو نیز برای تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان هنوز برنامه ای اعلام نکرده است، گفت: زمانی که آبی وجود ندارد نمی توان برای تحویل آب به کشاورزان معجزه ای داشته باشیم و باید مسئولان امر و مقامات مافوق برای این منطقه تصمیم گیری داشته باشند.