اقتصاد بازار: در نخستین کنگره چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور با رویکرد برندهای مسئولیت پذیر اجتماعی که با حضور شرکت‎های دولتی وخصوصی سراسرکشور، شرکت گاز استان اصفهان برگزار شد، شرکت گاز استان اصفهان موفق شد تندیس زرین این جشنواره را به خود اختصاص دهد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، این شرکت در راستای حرکت درمسیرتعالی سازمانی از سال 1392 نسبت به تشکیل کمیته مسئولیت‎های اجتماعی اقدام و فعالیت‎های مرتبط با این حوزه را به صورت سازمان یافته آغاز نمود، این فعالیت‎ها در حوزه های مختلف نظیر؛ موضوعات اداری، خدماتی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، پژوهشی، زیست محیطی و مدیریت بحران اجرایی شده و بر حسب شاخص‎های تدوین شده صنایع مورد ارزیابی قرار گرفت و منجر به کسب به این تندیس شد.
گفتنی است، این تندیس که توسط سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به شرکت گاز استان اصفهان اعطا شد مرهون تلاش کارکنان و تعهد ایشان به نقش‎آفرینی در مسئولیت‎های اجتماعی علاوه بر الزامات قانونی بوده که اخذ آن در ایجاد تصویری مثبت و سازنده از شرکت، در جامعه نقش مهمی را ایفا می نماید.
اهم اقدامات صورت گرفته در شرکت گاز استان اصفهان، در راستای مسئولیت های اجتماعی؛
1- مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی وبرگزاری اردوهای فرهنگی و ورزشی
2- برگزاری بیش از 50 هزار نفر ساعت دوره‎ آموزشی در زمینه مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی برای 5 هزار نفر از مدیران و کارکنان آموزش و پرورش استان
3- برگزاری دوره تربیت مربی به منظور آموزش ایمنی در مدارس سطح استان
4- نظرسنجی از سازمان‎های مرتبط با جوامع اجتماعی، اقتصادی، پژوهشی، آموزشی و ورزشی نظیر؛ استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، دانشگاه‎ها، تیم‎های ورزشی و ...
5- همکاری با سازمان رفاهی تفریحی شهرداری اصفهان به منظور فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی از طریق نصب تابلوهای شهری
6- همکاری با تیم های ورزشی و برگزاری مسابقات جام رمضان در حوزه مسئولیت های ورزشی
7- برگزاری سمینارهای آموزشی برای خانواده های کارکنان در حوزه های سلامت
8- همکاری با NGO ها در حوزه فعالیت های زیست محیطی
9- همکاری با سازمان ها در حوزه مدیریت بحران‎های شهری
10- کاشت 3 هزار اصل درخت به مناسبت هفته درختکاری
11- حمایت از NGO ها و خیریه‎های استان در قالب واگذاری سالن های‎ اجتماعات
12- پیگیری و استقرار داوطلبانه سیستم های مدیریتی بر اساس استاندارد بین المللی ISO 50001،ISO 10002 و ISO 10004 و سیستم مدیریت پسماند
13- استقرار سامانه CRM و تسهیل در ارتباط با مشترکین گاز طبیعی
14- استفاده از انرژی‎های نو و تجدیدپذیر در ساختمان‎های ادارات گازرسانی سطح استان در راستای کاهش استفاده از سوخت‎های فسیلی
15- برقراری سیستم توزیع قبوض پیامکی به منظور استفاده مؤثر از تکنولوژی در راستای رضایتمندی جامعه و کاهش ترددهای شهری
16- پیگیری ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان به منظور ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین و دریافت سریع تر خدمات