اقتصاد بازار: دبیر سندیکای صنعت برق اصفهان گفت: بخشی از این مشکلات صنعت برق به مدیریت کلان بازمی گردد و اگر چالش های بیمه و مالیات تداوم یابد شاهد بیکاری صنعت برق خواهیم بود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، مهدی مسائلی در جمع خبرنگاران با انتقاد بر اینکه دولت در شرایط رکود، با فشار بر فعالان اقتصادی قصد دارد بودجه و کمبودهای مالی خود را تأمین کند، اظهار داشت: در این شرایط انتظار می رود دولت انعطاف بیشتری از خود نشان دهد و فشارهای مالیاتی را کمتر کند.
وی با بیان اینکه نگاه‌های مالیاتی در استان اصفهان بسیار متفاوت است و وحدت رویه‌ای در دریافت مالیات مشاهده نمی‌شود، تاکید کرد: پرداخت مالیات به عنوان یارانه بخش خصوصی به دولت، مستلزم ایجاد بسترهای لازم برای کسب و کار بخش خصوصی از طرف دولت است.
مسائلی با بیان اینکه اصفهان در دادن مالیات در کشور رتبه دوم یا سوم را دارد در حالیکه در دادن بودجه به استان رتبه آخر کشور را داریم، تصریح کرد: این مسائل موجب شده با توجه به فشارهای مالیاتی به‌‌ویژه مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از شرکت‌ها از اصفهان خارج شوند و به‌جای اینکه آنها را جذب کنیم در حال دفع سرمایه گذاری شده ایم.
وی با اشاره به اینکه سندیکای برق طی یک سال گذشته، چهار جلسه در وزارت اقتصاد امور دارایی و سازمان مالیاتی تهران برگزار کرده است، گفت: صحبت‌هایی در این جلسات مطرح شده اما سندیکای برق اصفهان خواسته‌های عملی و نه تئوری دارد.
دبیر سندیکای صنعت برق اصفهان با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی اصل بر برائت است، بیان داشت: متأسفانه عکس این موضوع انجام می‌شود و اکنون از نگاه اداره مالیات، همه شرکت‌ها اطلاعات صحیحی ارایه نمی‌دهند.
وی با تاکید بر ضرورت به رسمیت شناختن بخش خصوصی، تصریح کرد: اگر در بحث مالیاتی به دنبال تحول هستیم، باید کاری شود که همه اقشار جامعه مالیات پرداخت کنند و به همه یکسان نگاه شود.
مسائلی با بیان اینکه متاسفانه در شرایط رکود فشارهای مالیاتی و تامین اجتماعی موجب انحلال و یا واگذاری شرکت هایی چون ذوب آهن و نیروگاه تبریز به تامین اجتماعی شده است.
به گفته دبیر سندیکای صنعت برق اصفهان، اگر دولت قصد تغییر قوانین را ندارد باید از همه به طور یکسان مالیات دریافت کند.
وی با تاکید بر اینکه برق به عنوان صنعتی محوری امروز با مشکلات بسیاری روبرو است، گفت: بخشی از این مشکلات به مدیریت کلان، قوانین و حتی عدم اجرای آن بازمی گردد و اگر چالش های بیمه و مالیات تداوم یابد شاهد بیکاری صنعت برق خواهیم بود.