به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار- محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: امروزه نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها به‌مراتب بیشتر از گذشته بر همگان روشن شده است و مدیران سازمان‌های پیشرو به‌خوبی می‌دانند عملکرد روابط عمومی سازمان‌ها نقشی بسزا در پیشبرد اهداف سازمان و هموار کردن مسیر پیش روی آن دارند و نقشی که در دهه‌های گذشته حداقلی و کم‌فروغ بود، در دنیای ارتباطات و گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی به نقشی استراتژیک و اثرگذار تبدیل شده است.

وی گفت: شرکت فولاد مبارکه نیز با عنایت به مختصات ویژه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود طبیعتا نیازمند یک روابط عمومی پویا، به‌روز و اثربخش است تا بتواند از جایگاه ویژه این شرکت به‌خوبی صیانت کند و افکار عمومی را از دستاوردهای غرورآفرین این مجموعه معظم به‌خوبی مطلع نماید.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه شرکتی به وسعت ایران است و تأثیرگذاری گسترده‌ای در صنعت و اقتصاد کشورمان دارد و طبیعتا چنین شرکتی با خصوصیاتی که ذکر شد در زمان‌های مختلف و به فراخور مسائل مختلف با سؤالات، شبهات و انتقاداتی از جانب ذی‌نفعان و شرکای کسب‌وکار خود اعم از سهام‌داران میلیونی، کارکنان، بازنشستگان و مردم منطقه و کشور مواجهه می‎شود که چالاکی و به هنگام بودن روابط عمومی و استفاده درست و علمی از ابزارهای نوین در عرصه ارتباطات به تنویر شایسته افکار عمومی کمک می‌کند و قدر و قیمت این شرکت بزرگ و مولود افتخارآمیز انقلاب اسلامی به‌خوبی حفظ خواهد شد.
وی تأکید کرد: افزایش چشمگیر تولیدات تصویری، برگزاری رویدادهای متعدد با حضور خانواده بزرگ فولاد مبارکه به مناسبت‌های ملی و مذهبی و نیز حضور مؤثر در همایش‌ها و نمایشگاههای مختلف در اقصی نقاط کشور و بعضا کشورهای دیگر در کنار فعالیت‌هایی که بر اساس یک باور و اعتقاد قلبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، توسعه و تکامل منطقه‌ای در روابط عمومی شرکت انجام می‌پذیرد همه و همه اقداماتی هستند که به‌نوعی جریان افتخارآمیز تولید را در این مجموعه بزرگ پشتیبانی می‌کند.
براتی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با عمل به وظیفه خود انعکاس‌دهنده دستاوردهای کارکنان تلاشگر گروه فولاد مبارکه باشیم و امید به آینده را بیش‌ازپیش در جامعه اشاعه دهیم. در دوره‌های مختلف زحمات زیادی در حوزه روابط عمومی شرکت صورت گرفته است، اما تحولات سریع در حوزه ارتباطات و اقتضائات سال‌های اخیر فولاد مبارکه را بر آن داشته تا با طراحی یک مدل جدید و عملیاتی گام دوم و نوین روابط عمومی این شرکت را در آینده نزدیک کلید بزند و با نگاه به تجربیات گذشته و ظرفیت‌های موجود گام‌های جدیدی برای روابط عمومی شرکت برداشته شود.

ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌ها در سال 1401 در دستور کار است
محسن جعفری کارشناس امور فرهنگی روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: برگزاری مسابقات سالیانه قرآن و معارف طی سی‌وسه دوره در رشته‌های گوناگون به‌صورت کتبی و شفاهی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، فرهنگی و هنری به‌صورت ماهیانه از طریق سیستم مسابقات پرتال کارکنان، برگزاری جشن‌های ویژه بازنشستگان، ایثارگران، فرزندان مکلف کارکنان، روز زن، روز معلم و... و برگزاری مراسم ویژه مناسبت‌های ملی-مذهبی، گوشه‌ای از اقدامات انجام‌شده در امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه است.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های مذکور و افزایش میزان رضایت مخاطبان یکی از بزرگ‌ترین اهداف ما در سال 1401 است.

روابط عمومی، آینه تمام‌نمای شرکت‌ها ست
رسول مهماندوست رئیس روابط خارجی و امور بین‌الملل روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: در دهه‌های اخیر اهمیت صنایع معدنی برای کشور محرز شده و جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور به خود اختصاص داده است. همچنین تحولات بین‌المللی و جنگ روسیه و اوکراین موضع صنعت فولاد را در جهان تشدید کرده و به آن وجهه خاصی بخشیده است.
وی گفت: ازاین‌رو فراهم کردن بستر مناسب در زمینه هماهنگی فعالیت‌های داخلی و برون‌مرزی شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه بار سنگینی است که مسئولیت آن بر عهده روابط عمومی و مشخصا واحد روابط خارجی و امور بین‌الملل نهاده شده است.
رئیس روابط خارجی و امور بین‌الملل روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه افزود: تشکیل و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی سوابق و مدارک مرتبط با ارتباطات شرکت، انعکاس دستاوردهای صنعتی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه به جامعه و نخبگان در قالب برگزاری رویدادهای داخلی و خارجی، تفاهم با اتاق‌های بازرگانی مشترک و انجمن‌های دوستی با کشورهای مختلف و عضویت در مجامع و سازمان‌های ملی و بین‌المللی، تعریف ارتباط منسجم با وزارت‌خانه‌ها و ادارات در استان و کشور، انتشار گزارش‌ها و مستندات چندزبانه، انعکاس اخبار و تحولات بین‌المللی به داخل سازمان، افکارسنجی و مطالعه و بررسی قابلیت‌های جامعه و سازمان‌های تخصصی ملی و بین‌المللی بخشی از اقداماتی است که این امور در سنوات اخیر به‌منظور تنویر افکار عموم جامعه و اعتمادسازی مسئولین و تصمیم‌گیرندگان انجام داده است. جهاد تبیین را جدی بگیریم.
فولاد مبارکه، پیشگام در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی
غلامرضا پوربافرانی رئیس توسعه و تکامل منطقه‌ای شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، از ابتدای بهره‌برداری تاکنون با هماهنگی مسئولان منطقه و استان اقدامات مؤثری انجام داده است. لبیک به‌فرمان مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه، با همکاری ائمه جمعه و فرماندهان حوزه مقاومت شهرستان‌های هم‌جوار و مرکز استان و تحویل بیش از 15 هزار تن اکسیژن رایگان به بیمارستان‌ها از اقدامات انجام‌شده در سال گذشته است.
وی گفت: اختصاص بودجه به حمایت از بسیاری از بیمارستان‌های درمانگر کرونا در سراسر کشور جهت خرید انواع تجهیزات پزشکی از قبیل مخازن نگهداری اکسیژن، انواع دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، مواد ضدعفونی‌کننده و... در سطح منطقه گوشه‌ای دیگر از اقدامات انجام‌شده توسط فولاد مبارکه است. علاوه بر این موارد، در عرصه‌های دیگر نیز اقدامات زیادی انجام‌شده که در این مقال نمی‌گنجد.

نقش انکارنشدنی ارتباطات در تغییر و تحول در زیست‌بوم جهانی
محسن فخریان، رئیس روابط عمومی مجتمع فولاد سبا اظهار کرد: ارتباطات و وسایل ارتباط‌جمعی در دنیای کنونی، فاصله‌های زمانی و مکانی، حجاب‌های پیرامونی و محدودیت‌ها را از میان برده‌اند و جهان کنونی به استناد نظریه مارشال مک‌لوهان، دهکده‌ای کوچک است که زندگی، عقاید و اعمال افراد و جوامع انسانی دیگر از کسی پنهان نیست و دیگر کمتر چیزی در دنیای پیرامونی هست که قابلیت انکار و رد داشته باشد و همه‌چیز در محضر افکار عمومی در معرض مشاهده و قضاوت است.
وی گفت: در چنین شرایطی، ابزارهای ارتباط‌جمعی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها رفتار، دیدگاه و عقاید افراد را تغییر می‌دهند، بلکه در شیوه فهم و درک انسان نیز اثرگذار هستند و درنهایت تحول، تغییر و پیشرفت اجتماعی، زاییده دنیای ارتباطات است و نهادهای فرهنگی و اجتماعی، راه گریز و مقاومتی در برابر این جریان ارتباطی و رسانه‌ای ندارند.
فخریان افزود: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یک شرکت پیشرو در عرصه صنعت کشور همواره بر آن است تا در یکایک عرصه‌های مرتبط با تولید نیز سرآمد باشد و آنچه نتیجه تلاش شبانه‌روزی تک‌تک کارکنان شرکت فولاد مبارکه و مایه مباهات ایران اسلامی است، از سوی روابط عمومی شرکت به ذی‌نفعان شرکت منتقل می‌شود تا همچنان در صدر بودن و ماندن شرکت فولاد مبارکه محقق گردد.
وی عنوان کرد: روابط عمومی مجتمع فولاد سبا نیز که زیرمجموعه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است مجری سیاست‌های کلان شرکت بوده و هست و به‌عنوان هدایت‌گر، هماهنگ‌کننده و پشتیبان تلاش‌های کارکنان این مجتمع در راستای چشم‌انداز توسعه، سیاست‌ها و منافع گروه بزرگ فولاد مبارکه، اهتمام خود را عالمانه و کنش‌گرایانه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارتباطی و ابزارهای روابط عمومی و در جهت ارتباط با افکار عمومی و تأمین نیازهای ذی‌نفعان ترویج گفتمان تولید و خدمت به کار می‌بندد و بر ارائه خدمات در این حوزه بر خود می‌بالد.

به دنبال روایت واقعیات هستیم، نه تبلیغات
کریم پورطهماس رئیس رسانه‌های صوتی و تصویری  و  مستندسازی روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: یکی از ویژگی‌هایی که فولاد مبارکه را در مقابل بسیاری دیگر از فولادسازان داخلی و خارجی متمایز نموده تولید محصولات کیفی است و از سوی دیگر با حفظ کیفیت و ارتقای آن، تولید محصولات ازنظر کمی نیز در این شرکت افزایش یافته است.
وی افزود: ما با الهام گرفتن از این موضوع در واحد مستندسازی و با برنامه‌ریزی دقیق برای خلق صوت و تصویر، توانسته‌ایم موفقیت‌های گروه فولاد مبارکه را با تولید محتوای متعدد در قالب فرم‌های هنری متنوع به سمع و نظر مخاطبین برسانیم.
پور طهماس تصریح کرد: رادیوم فولاد و فولادکست دو برند صوتی هستند که تلاش می‌کنند صدای موفقیت فولاد مردان فولاد مبارکه را هم در کارخانه و هم در بیرون از آن به گوش مخاطب برسانند.
وی تأکید کرد: از سوی دیگر برنامه انعکاس خبری، برخط و صد ثانیه با اخبار حوزه صنعت فولاد کشور و دیگر عناوین برنامه‌هایی که به‌صورت روزانه و هفتگی تولید می‌شوند، در تلاش‌اند تا با به‌کارگیری هنر، صنعت فولاد را تلطیف کرده و شیرینی جهش تولید را در اقتصاد کشور در چشم مخاطب به تصویر بکشد.
رئیس رسانه‌های صوتی و تصویری  و  مستندسازی روابط عمومی  شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک در تلاشیم علاوه بر ارتقای کیفیت ساخت برنامه‌های کنونی، با استفاده از استودیو صنعت که استودیویی مجهز به تکنولوژی‌های جدید برای تولیدات رسانه‌ای است، بتوانیم گام‌های مؤثری را در اطلاع‌رسانی در سطح رسانه ملی با برقراری ارتباط زنده تلویزیونی و رادیویی برای بالندگی ایران‌زمین برداریم.

ضرورت اطلاع‌رسانی موفقیت‌های فولاد مبارکه با ابزار هنر
سجاد امیری فارسانی سرپرست اطلاعات و انتشارات روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: کارکنان تلاشگر فولاد مبارکه در خطوط تولید و بخش‌های مختلف این شرکت پیشرو، جریان تولید و خودکفایی را با قوت و صلابت ویژه‌ای به پیش می‌برند. نمونه کوچک این افتخارآفرینی‌ها ثبت قریب به 30 رکورد در اولین ماه سال که با تعطیلات گسترده نوروزی همراه بود.
وی افزود: اطلاع‌رسانی این موفقیت‌ها و پوشش مناسب و دقیق رویدادها در گروه بزرگ فولاد مبارکه وظیفه سنگینی است بر دوش همکاران محترم روابط عمومی شرکت به‌ویژه همکاران پرکار و پرتلاش واحد اطلاعات و انتشارات روابط عمومی است؛ چراکه حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌های متعدد به‌طور خاص ازجمله وظایف این واحد به شمار می‌رود و نقشی مستقیم در انتقال پیام به مخاطبان و رساندن معنای موردنظر در میان انبوه رویدادها و فعالیت‌ها به جامعه اصحاب رسانه و مردم شریف کشورمان دارد.
سرپرست اطلاعات و انتشارات روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان یک بنگاه بزرگ ملی نیازمند اطلاع‌رسانی وثیق، به‌هنگام و هنرمندانه است تا بر اساس رسالت ذاتی خود بتواند با اتخاذ یک سیاست خردمندانه به روشنگری و معرفی نقش ویژه فولاد مبارکه به‌عنوان یک مرکز متعهد و پیشرو در کشورمان بپردازد.
وی تصریح کرد: مواجهه با برخی غرض‌ورزی‌ها و بی‌انصافی‌ها که از جانب افراد ناآگاه و صنعت‌ستیز مطرح می‌شود این وظیفه سنگین را بیش‌ازپیش عیان می‌سازد و امیدواریم با استفاده از یک استراتژی درست و بهره‌مندی از ظرفیت‌های رسانه‌ای گروه فولاد مبارکه از این نگین ارزشمند صنعت و اقتصاد کشورمان به‌خوبی مراقبت نماییم.