به گزارش اقتصاد بازار، محرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در نهمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان،گفت: شرکت‌های بزرگ پیشتاز نوآوری هستند و ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی که نماد محصول با ارزش افزوده بالا است، سرآمد این شرکت ها می باشد.

وی اظهار داشت: استفاده از حوزه دانش‌بنیان به شرکت های معدنی و صنایع معدنی کمک شایانی می کند تا به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر بروند.

محرابی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه معدن در ذخایر، اکتشاف، استخراج و فرآوری سرآمد است، تاکید کرد: باید یک هم افزایی بین ذوب آهن اصفهان و شرکت های معدنی کرمان بوجود آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: ذوب آهن اصفهان می تواند در تعامل با شرکت های معدنی استان کرمان در انتقال دانش فنی و سرمایه گداری جهت ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در این استان و هم برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود منشا اثر باشد و این شرکت ها می توانند تفاهم نامه های دوجانبه در این خصوص امضا کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه، فرآوری کننده مانند ذوب آهن و دانش‌بنیان ها باید ارتباط دو سویه برقرار کنند، اظهار داشت: تعامل این شرکت‌ها موجب رشد و شکوفایی و سودبری طرفین خواهد شد.