پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402, 9 رمضان 1445, Tuesday 19 March 2024
کد خبر: 12870
منتشر شده در شنبه, 17 خرداد 1399 00:15
تعداد دیدگاه: 0
رسانه آمریکایی ظهور ۷ قطب جدید توریسم در جهان را پیش‌بینی کرد

صنعت گردشگری جهان در بحبوحه بحرانی بی‌سابقه گیر افتاده است. با این حال بسیاری از ملت‌ها برای رونق گردشگری پس از بحران خود را آماده می‌کنند. در این رابطه رسانه آمریکایی «فوربس» درگزارشی هفت کشوری را معرفی کرده که پتانسیل تبدیل به قطب گردشگری را در جهان پساکرونا دارند. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، براساس این گزارش، گرچه هنوز این کشورها از تبدیل شدن به یک مقصد تراز اول جهانی فاصله دارند، اما تمام مولفه‌های لازم را برای آن جایگاه دارند. زیبایی‌های طبیعی بِکر، بناهای تاریخی، آداب‌ و رسوم جذاب و فرهنگ اصیل از جمله عواملی هستند که می‌توانند این مقاصد کمتر دیده‌شده را محبوب گردشگران خارجی کنند.

ایران:دهه‌ها تنش با قدرت‌های بین‌المللی شهرت ایران را به حاشیه برده است، اما یکی از جذاب‌ترین و اصیل‌ترین میراث‌های تاریخی و فرهنگی جهان غیرقابل انکار است. این کشور یک دلخوشی واقعی برای مورخان است. در ایران، این کشور چهارفصل، در هر زمان طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری در دسترس است: توریست‌ها می‌توانند برای اسکی به دیزین بروند، برای حمام آفتاب به سواحل شنی سفیدرنگ هرمزگان سفر کنند، جنگل‌های بارانی باطراوت استان‌های شمالی را بگردند، کویرهای بی‌نظیر مرکزی را ببینند، از مساجد و عبادتگاه‌های دلربا دیدن کنند و... گرچه چالش‌های دریافت ویزا مانعی دشوار برای سفر به ایران است، اما گردشگران خارجی چشم به فروکش کردن تنش‌های سیاسی در آینده دوخته‌اند، تا این کشور نیز با شکوفا کردن پتانسیل‌های گردشگری خود بتواند به جایگاه شایسته یک مقصد اصلی گردشگری جهانی برسد.

اتیوپی:از میان ۵۴ کشوری که قاره آفریقا را تشکیل می‌دهند، کشوری که توجهات را معطوف خود می‌کند اتیوپی است با پیشینه تاریخی کم‌نظیر. به‌علاوه بازدیدکنندگان از این کشور منحصربه‌فرد با طیف گسترده‌ای از زیبایی‌های طبیعی مواجه می‌شوند: نواحی غربی اتیوپی خانه جنگل‌های بارانی انبوه و باطراوتی است که به کوه‌های باشکوه شمالی این کشور می‌پیوندد.

میانمار (بِرمه): مقاصد گردشگری برجسته‌ای همچون سنگاپور، تایلند و اندونزی تاکنون جنوب شرق آسیا را به یکی از قطب‌های تراز اول گردشگری جهان تبدیل کرده‌اند. با این حال این منطقه هنوز نیز جاذبه‌های نهفته‌ای همچون میانمار که با نام بِرمه شناخته می‌شود دارد. درحالی‌که میانمار بسیاری از ویژگی‌های جذاب تایلند را دارد- نظیر معابد بودایی دکوراسیونی، آثار باقی‌مانده از تمدن‌های باستان و شهرهای شلوغ و پر زرق و برق- اما برای گردشگران از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است.

گرجستان: گرچه گاهی اوقات از آن به‌عنوان «کشور شفتالو» یاد می‌کنند، اما گرجستان مسیر خود را برای تبدیل به قطب گردشگری منطقه قفقاز- منطقه‌ای بین دریای کاسپین و دریای سیاه که کشورهای گرجستان، ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان و... را شامل می‌شود- یافته است. مسافران به این کشور بهتر است سفر خود را ابتدا از پایتخت، تفلیس، آغاز کنند، شهری با سنگ‌فرش‌های قدیمی که در آن کلیساهای باستانی و رستوران‌های به‌خط‌شده در کرانه رود متکواری خودنمایی می‌کنند.

اسلوونی: عمده کشورهای همسایه اسلوونی -به‌خصوص ایتالیا، کرواسی و اتریش- سالانه میزبان شمار بسیاری از گردشگران بین‌المللی هستند. اما این کشور کوهستانی کوچک یک گوهر ناشناخته گردشگری باقی مانده است. پایتخت اسلوونی، لیوبلیانا، از قطب‌های فرهنگی اصلی در منطقه و مرکز هنرهایی با کلاس جهانی، موزه‌های تاریخی، کلیساهای قدیمی و قلعه‌های دیدنی است.

تونس:تونس کشوری مملو از سواحل مدیترانه‌ای پرجاذبه، بناهای تاریخی و غذاهای مغربی است. این کشور کوچک شمال آفریقا درحال تبدیل به یک قطب توریستی است. خط ساحلی گسترده تونس، دلیل اصلی سفر بسیاری از گردشگران محسوب می‌شود. در ماجراجویی‌های جسورانه‌تر گردشگران می‌توانند تورهای صحرانوردی «بیابان صحرا» را برای مواجهه با زیستگاه‌های تاریخی بربرها امتحان کنند.

فیلیپین:با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ جزیره پرجاذبه، مجمع‌الجزایر فیلیپین حتی پیشنهادهایی برای گردشگران نکته‌بین دارد. گردشگرانی که قصد دارند سفر خود را در اقامتگاه‌های سواحل شنی بگذرانند نیز بهتر است مجمع‌الجزایر ویسایاس را در مرکز این کشور انتخاب کنند، جایی که یکی از فاخرترین سواحل شنی سفید‌رنگ دنیا، فرصت کم‌نظیر رویارویی با گونه‌های جانوری و گیاهی نادر دنیا را برای گردشگران فراهم می‌کند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار