كارخانه ريسباف به لحاظ داشتن جاذبه هاي اقتصادي فراوان نياز به تصميم گيري سريع و ماندگار براي تبديل شدن به يك فضاي مناسب شهري را دارد تا به سرنوشت ديگر كارخانه های مشابه تبديل نشود.
لزوم تشكيل شوراي راهبري به منظور تصميم گيري در خصوص كارخانه ريسباف اصفهان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، محمدسعيد ايزدي معاون وزير راه وشهرسازي و مديرعامل شركت عمران وبهسازي شهري ايران، اعضاي شركت عمران وبهسازي شهري ايران، حجت الها غلامي مديركل راه وشهرسازي، مهدي جمالي نژاد شهردار اصفهان و چند تن از مسئولين شهري استان به تأييد رسيد.
استاندار اصفهان با اشاره به لزوم تشكيل اين شورا گفت: كارخانه ريسباف به لحاظ داشتن جاذبه هاي اقتصادي فراوان نياز به تصميم گيري سريع و ماندگار براي تبديل شدن به يك فضاي مناسب شهري را دارد تا به سرنوشت ديگر كارخانه های مشابه تبديل نشود. وي با تأكيد بر تبديل فضاي كارخانه به يك فضاي پرنشاط، زنده وديدني براي جذب گردشگران، اظهار داشت: تشكيل شوراي راهبري براي تصميم گيري ها و برنامه ريزي هاي لازم به منظور تعيين تكليف اين كارخانه ارزشمند و باقي مانده از دوران صنعتي بسيار حائز اهميت است و مي توان آن را به عنوان يك مکان كه در آن آثار باستاني و آثار هنري همراه با خدمات عمومي و فرهنگي است ايجاد نمود .
معاون وزير راه وشهرسازي نيز به تملك كارخانه ريسباف به عنوان يك اتفاق بزرگ در اصفهان اشاره داشت و گفت: اين پروژه يك پروژه ملي است، لكن تصميم گيري در خصوص آن بايد استاني و محلي باشد و بايد محور برنامه ريزي ها در خصوص اين فضاي مهم شهري در اصفهان اتفاق بيفتد.
محمدسعيد ايزدي خاطر نشان كرد: با تشكيل شوراي راهبري و در پي آن ستاد اجرايي در استان مي توان اولويت بندي اقدامات، تصويب برنامه ها و هماهنگي بين دستگاه هاي مربوطه را به منظور اعمال سياست ها براي تحقق برنامه ها دنبال نمود.
مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان نيز با توجه به موقعيت جغرافياي بسيار مهم اين كارخانه در شهر اصفهان بر تشكيل اين شورا تأكيد داشت و گفت: 70 هزار مترمربع در بافت اصلي شهر اصفهان و در يكي از محورهاي بسيار قوي شهري در حال تصميم گيري است كه نگاه ويژه اي را مي طلبد تا اين فضا به يك فضاي مناسب شهري تبديل شود.
حجت اله غلامي به نقل از مقام عالي وزارت راه وشهرسازي، گفت: ريسباف يك تغيير رويكرد در ارتقاي كيفي فضاهاي شهري است، كه اميد است الگويي براي تبديل فضاهاي مناسب شهري گردد. وي در ادامه به وظايف شوراي راهبري اشاره کرد و اظهار داشت: سياستگذاري و تدوين برنامه هاي راهبري، هماهنگي و هم افزايي بين دستگاه ها، تدوين و تصويب برنامه هاي راهبري بازآفريني، بررسي و تأمين منابع مالي، نظارت عالي بر پايش و پيشبرد برنامه بازآفريني و تعيين ستاد اجرايي از جمله وظايف اين شوراست كه به رياست مقام عالي وزارت راه وشهرسازي و نايب رئيسي استاندار و با عضويت دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، مديرعامل شركت عمران وبهسازي شهري ايران، معاون ميراث فرهنگي و گردشگري، معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديركل راه وشهرسازي استان، شهردار اصفهان، رئيس دانشگاه هنر و يك نفر صاحب نظر در حوزه بازآفريني تشكيل مي شود.