اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: مجموعه بانک ها همچنان انتظارهای مدیریت استان اصفهان در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک را برآورده نکرده اند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان، اظهار داشت: این موضوع در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز منعکس شد.
وی گفت: تاکنون بیش از 420 واحد تولیدی کوچک، تسهیلات خود را دریافت کرده اند و با اینکه رقم مزبور عدد قابل توجهی است اما برای مدیریت استان راضی کننده نیست.
استاندار اصفهان، ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک را یکی از سه محور اصلی فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: ارائه بسته حمایتی به واحدهای کوچک با قوت در حال پیگیری است.
وی اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در مقوله اقتصاد مقاومتی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تهران و متناظر آن در استان ها تشکیل شده است، می توان گفت که مهمترین جلسه های استان، جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.
زرگرپور با بیان اینکه این ستاد سه محور اصلی را پیگیری می کند، واگذاری طرح های دولتی به بخش غیردولتی را از جمله این محورها توصیف کرد.
وی افزود: در این استان چهار هزار طرح وجود دارد که از این تعداد 800 طرح قابل واگذاری به بخش غیردولتی است.
استاندار اصفهان ادامه داد: واگذاری 110 طرح به بخش غیردولتی با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه سریعتر موانع آن برطرف شود.
وی، سومین محور اصلی فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی استان را طرح های عمرانی و سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: دستگاه ها در هر جلسه طرح های خود را معرفی و میزان پپیشرفت آن را اعلام می کنند.
زرگرپور با بیان اینکه 160 طرح پیشنهادی برای اقتصاد مقاومتی در استان مطرح است، اضافه کرد: در اولویت نخست 35 طرح مورد تایید قرار گرفت و دیگر طرح ها در اولویت های بعدی قرار دارد.
وی با اشاره به گزارش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان فنی و حرفه ای در باره اقدام های صورت گرفته در راستای طرح های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، گفت: کارها با قوت در حال پیشرفت است و در چند ماه گذشته اتفاق های خوبی در این زمینه در استان افتاده است.
استاندار اصفهان به حضور طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی به عنوان وزیر مُعین اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: در بازدیدهای وی، مسائل و مشکل های استان برای منعکس شدن در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور اعلام شد.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، وی سیاست های کلان و انتظارهای خود را مطرح کرد و به عبارتی ماه گذشته، ماه اقتصاد مقاومتی در استان بود.