• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: شنبه 17 آبان 1404, 17 جمادی‌الاول 1447, Saturday 8 November 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل

آخرین اخبار

اصفهان میزبان اختتامیه پنجمین رویداد «نوجوان هوشمند کارآ» می شود
مشارکت در طرح غربالگری سرطان
از هم‌افزایی هوش مصنوعی و نیروی انسانی تا گذار به فولاد سبز
کشف بیش از ۲ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی قاچاق در استان اصفهان
پدافند غیرعامل راهی برای حفاظت از انسان و جامعه
تلاش برای رفع چالش تامین نهاده های کشاورزی
نقش جوانان در ساختار اقتصادی نوین
تقدیر از رئیس مجتمع پتروشیمی رجال به عنوان نفر برتر پدافند غیرعامل صنعت پتروشیمی کشور
آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود
تقدیر مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از مدیرعامل آبفای استان اصفهان
فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟
دعوای بی پایان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد؛
فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟
هراس بورس از سقف تاریخی
سناریوهای پیش‌روی بازار سرمایه بررسی شد؛
هراس بورس از سقف تاریخی
پایان «آینده»
اقتصاددانان تحلیل کردند:
پایان «آینده»
ترور زرد شمخاني
چرا علي شمخاني، بعد از ترور فيزيكي توسط اسراييل حالا هدف ترور ديگري قرار گرفت؟
ترور زرد شمخاني
بازگشت ركود به صنعت خودرو
يك كارشناس خودروسازي مي‌گويد
بازگشت ركود به صنعت خودرو
خام‌فروشی بهینه است؟
توسعه زنجیره ارزش محصولات معدنی نیازمند توجیه اقتصادی است:
خام‌فروشی بهینه است؟

پیشنهاد سردبیر

رانت تجار ترجیحی
رانت تجار ترجیحی
همراه اول
فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟
دعوای بی پایان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد؛
فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟
هراس بورس از سقف تاریخی
سناریوهای پیش‌روی بازار سرمایه بررسی شد؛
هراس بورس از سقف تاریخی
پایان «آینده»
اقتصاددانان تحلیل کردند:
پایان «آینده»
ترور زرد شمخاني
چرا علي شمخاني، بعد از ترور فيزيكي توسط اسراييل حالا هدف ترور ديگري قرار گرفت؟
ترور زرد شمخاني
بازگشت ركود به صنعت خودرو
يك كارشناس خودروسازي مي‌گويد
بازگشت ركود به صنعت خودرو
خام‌فروشی بهینه است؟
توسعه زنجیره ارزش محصولات معدنی نیازمند توجیه اقتصادی است:
خام‌فروشی بهینه است؟

اخبار ویژه

فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟
فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟
هراس بورس از سقف تاریخی
هراس بورس از سقف تاریخی
پایان «آینده»
پایان «آینده»
ترور زرد شمخاني
ترور زرد شمخاني
بورس آماده خیزش دوباره
بورس آماده خیزش دوباره
بازگشت ركود به صنعت خودرو
بازگشت ركود به صنعت خودرو
خام‌فروشی بهینه است؟
خام‌فروشی بهینه است؟
مكران جانشين تهران؟
مكران جانشين تهران؟
ریال از نفس افتاده
ریال از نفس افتاده
شکست جهانی سیاست‌ فرزندآوری
شکست جهانی سیاست‌ فرزندآوری
چرخش غافلگير‌كننده بازار سرمايه
چرخش غافلگير‌كننده بازار سرمايه
کیفیتی که آب می‌رود
کیفیتی که آب می‌رود
الیگارشی پنهان
الیگارشی پنهان
رقابت جهانی طراحان مبلمان در قلب اصفهان
رقابت جهانی طراحان مبلمان در قلب اصفهان
افق خاكستري بازار سرمايه
افق خاكستري بازار سرمايه
پایداری در گرو جسارت سرمایه‌گذاری
پایداری در گرو جسارت سرمایه‌گذاری
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
صورت‌حساب تحريم‌ها
صورت‌حساب تحريم‌ها
کاهش هزینه ها و حق بهره برداری از معادن به خروج از زیان انباشته شرکت کمک می کند
کاهش هزینه ها و حق بهره برداری از معادن به خروج از زیان انباشته شرکت کمک می کند
آژیر قرمز رشد نقدینگی
آژیر قرمز رشد نقدینگی
نقشه تورمی ایران
نقشه تورمی ایران
ماموريت در شانگهاي
ماموريت در شانگهاي
پاتک مالی به مکانیسم ماشه
پاتک مالی به مکانیسم ماشه
فشار فدرال‌رزرو بر بازار کریپتو
فشار فدرال‌رزرو بر بازار کریپتو

اقتصاد کلان

بیشتر
فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟
دعوای بی پایان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد؛
فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟

فرمانده اقتصاد ایران کیست؟ این یک سؤال به ظاهر ساده اما کلیدی است که پاسخ به آن می‌تواند، مسیر...

خرید فولاد با یک کلیک هوشمند
بازتعريف قدرت دريايي ایران
تحول در حكمراني مالياتي
راه دشوار ايران
دوران ترسناک تورم برای پولدارها
استيضاح سياسي يا تخصصي؟
ديرهنگام؛ اما اثر گذار
ریال از نفس افتاده
بیشتر

اقتصاد بین الملل

بیشتر
كالبدشكافي يك اصلاح
از شوك نقدينگي جهاني تا چشم‌انداز ركود
كالبدشكافي يك اصلاح

اصلاح قيمتي اخير در بازار دارايي‌هاي ديجيتال، يك پديده ايزوله و مختص به اين بازار (Idiosyncratic) محسوب نمي‌شود؛ بلكه بايد آن را بازتابي مستقيم از يك بازآرايي ساختاري در انتظارات اقتصاد كلان جهاني...

تصویر جنگی اقتصاد روسیه
پایان تجارت ۲۵ ساله؟
خودروسازان اروپایی در معرض نابودی
جابه‌جایی ۴۴‌میلیون دلاری بیت‌کوین بعد از ۱۲سال
نتيجه انقباضي بازار نفت
بحران‌ پیش‌بینی‌ناپذیری در تجارت‌ جهانی‌
اقتصاد بتن
جادوی اژدها
بیشتر

اقتصاد شهری

بیشتر
چرا قيمت مرغ اوج گرفت؟
چالش ارزي مانعي در مسير تعادل بازار پروتیين؛
چرا قيمت مرغ اوج گرفت؟

در هفته‌هاي اخير، قيمت گوشت مرغ در بازار آزاد از مرز ۱۵۰ هزار تومان عبور كرده و هر شانه تخم‌مرغ نيز به حدود ۱۹۰ هزار تومان رسيده است. آنگونه كه كارشناسان اين حوزه مي‌گويند كمبود شديد نهاده‌هاي دامي...

پایان «آینده»
بازگشت ركود به صنعت خودرو
آمپر دلاری قیمت مسکن
تنگنای مسکن در ایران
تورم 45.3 درصد شد
بازار خودرو ترمز برید
کیفیتی که آب می‌رود
شوک سیاسی به صنایع دلاری بورس
بیشتر

بازار

بیشتر
هراس بورس از سقف تاریخی
سناریوهای پیش‌روی بازار سرمایه بررسی شد؛
هراس بورس از سقف تاریخی

شاخص بورس درحالی‌که به یک قدمی سقف تاریخی رسیده بود، با هجوم فروشنده‌ها همراه شد. با وجود آنکه تالار شیشه‌ای در آغاز معاملات روز شنبه، سبزپوش بود، فشار عرضه‌ها در ساعات پایانی باعث شد تا نماگر اصلی...

غافلگیری سرخ سهامداران
رونق دستوري بورس
«پلاسما»بازیگر جدید دنیای رمزارزها
رونق صندوق‌های طلا و سردرگمی سرمایه‌گذاران
چرخش غافلگير‌كننده بازار سرمايه
دو عامل اصلی ریزش بورس
افق خاكستري بازار سرمايه
بازخرید سکه‌ طلا در مرکز مبادله ایران
بیشتر

گردشگری

بیشتر
سونامی اخراج در غول‌های فناوری
تعدیل در شرکت‌های بزرگ همچنان ادامه دارد؛
سونامی اخراج در غول‌های فناوری

موج اخراج نیرو در صنعت فناوری در سال ۲۰۲۵ همچنان ادامه دارد. طبق داده‌های گزارش تک‌کرانچ، سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ۵۴۹ شرکت مختلف از کار بیکار شدند. تاکنون در سال جاری هم، بیش از ۲۲ هزار نفر...

سیگنال منفی دیپلماسی به گردشگری
تفریح روی زمین ۹۹ ساله
ثبت ۹/‏‏۱۱‌میلیارد سفر داخلی در چین
تعرض به محوطه‌ بزرگ و مغفول‌مانده ساسانی!
سراب تعطیلات در بحران آب
رشد ۳ رقمی گردشگری عربستان
مناقشه دونرخی شدن هتل‌ها
جو‌سازی برای حمله به آثار تاریخی؟
بیشتر

بازرگانی

بیشتر
رانت تجار ترجیحی
سیاست ارز چند نرخی باعث افزایش میزان بیش‌اظهاری در واردات شده است؛
رانت تجار ترجیحی

سیاست ارز چندنرخی باعث ایجاد پدیده‌ «بیش‌اظهاری» در واردات شده است. برخی افراد خاص قیمت کالاهای وارداتی را بیش از رقم حقیقی اعلام می‌کنند و به ازای آن ارز ترجیحی دریافت می‌کنند. رانتی که برخی...

بازار غذا در محاصره همسايگان
خطر كاهش صادرات به عراق را جدي بگيريد
الیگارشی پنهان
راه‌هاي بازرگاني خارجي تنگ‌تر شد
راه‌هاي بازرگاني خارجي تنگ‌تر شد
نبض خودرو از قبض انبار
پرتگاه معیشتی
صنایع در تله فرسودگی
بیشتر

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

کد خبر: 9977
منتشر شده در دوشنبه, 20 آبان 1398 15:30
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
کارگروه ویژه در وزارت راه‌وشهرسازی تشکیل شد

چراغ سبز به استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل

توضیحات

وزارت راه‌وشهرسازی در تازه‌ترین سیاست خود در حوزه حمل‌ونقل، به شکل‌گیری و توسعه استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی چراغ سبز نشان داد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، شکل‌گیری و توسعه استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی هم‌اکنون درحالی به یکی از سیاست‌های موردتاکید در وزارت راه‌وشهرسازی تبدیل شده که متولی حوزه حمل‌ونقل کشور در دولت معتقد است شکل‌گیری و توسعه استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی در نهایت می‌تواند به حل‌وفصل بخش قابل‌توجهی از مشکلات موجود در این حوزه در تمام بخش‌ها اعم از حمل‌ونقل دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی بینجامد.

براساس اعلام مسوولان حوزه حمل‌ونقل در وزارت راه‌وشهرسازی به‌دنبال دستور مستقیم و تاکید وزیر راه‌وشهرسازی هم‌اکنون سامانه‌های رسیدگی به درخواست‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حمل‌و‌نقلی در شرف راه‌اندازی هستند که تاکنون نیز با حدود ۵۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان‌ حوزه حمل‌و‌نقل مصاحبه شده و از ‌بین آنها نیازها و احتیاجات نزدیک به ۱۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان حمل‌و‌نقلی شناسایی شده است. هدف از این اقدام حل‌وفصل مشکلات حمل‌ونقلی و ایجاد بهبود و اصلاح در رویه‌های اقتصاد حمل‌ونقل از جمله شفاف‌سازی قیمت‌ها در حوزه حمل‌ونقل و کوتاه‌شدن دست دلالان از حوزه قیمت‌گذاری در این بخش اعلام شده است؛ با این حال، استفاده از توان و ظرفیت موجود در کشور برای هوشمندسازی حمل‌ونقل به منظور دستیابی به اهداف دیگری همچون جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های حمل‌ونقلی، خروج فعالیت‌های حمل‌ونقلی از حالت سنتی و همراستا شدن با تحولات جهانی در این زمینه، رواج بازاریابی نوین در حوزه حمل‌ونقل و سهولت حمل‌ونقل منجر خواهد شد.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد، درحال‌حاضر ۴۲۰ استارت‌آپ ترابری در سراسر جهان وجود دارد؛ هر چند تمام این استارت‌آپ‌ها فعالیت بین‌المللی ندارند و صدها شرکت دیگر هم در زمینه‌های لجستیک (مدیریت جریان کالا، اطلاعات یا هر منابع دیگری) و مدیریت زنجیره تامین فعالیت دارند. استارت‌آپ‌ها به‌عنوان یکی از پدیده‌های نوین جهانی در سال‌های اخیر منجر به ایجاد تحولات گسترده در مدل‌های اقتصادی و فعالیت‌های بازار شده‌اند؛ سرعت بخشی به دوره گذار از فعالیت‌های سنتی به سمت رویکردهای نوین و هوشمندسازی کسب‌وکارها با ظهور و گسترش استارت‌آپ‌ها مسیر آینده تجارت جهانی را تحت‌تاثیر قرار داده است؛ استارت‌آپ‌ها امروز در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و... ورود کرده‌اند و حوزه‌های اقتصادی یکی از حیطه‌هایی است که می‌تواند تحت‌تاثیر ایجاد و گسترش این شرکت‌های نوین، با تحولات چشمگیر مواجه شوند.

در این میان حوزه حمل‌ونقل، یکی از حوزه‌های اصلی نیازمند به توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ هم‌اکنون چالش‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که هم کارشناسان و فعالان صنعت حمل‌ونقل و هم متولی این حوزه در دولت معتقدند ایجاد و توسعه استارت‌آپ‌هایی که بتوانند در مسیر درست، تجاری‌سازی شده و فعالیت کنند می‌تواند بخش قابل‌توجهی از این مشکلات را برطرف کند؛ حمل‌ونقل اینترنتی و سامانه‌های هوشمند جزو ملموس‌ترین اشکال استارت‌آپ‌ها هستند که بنا بر اعلام کارشناسان، نسبت به سایر اشکال استارت‌آپ‌ها در این حوزه عملکرد موفق‌تری از خود نشان داده‌اند. با این حال، حمل‌ونقل بار(لجستیک)، که در اقتصاد ملی و بین‌المللی کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است یکی از حوزه‌هایی است که نیازمند ایجاد و توسعه استارت‌آپ‌های موثر و قوی است؛ ورود استارت‌آپ‌ها به این حوزه می‌تواند بسیاری از چالش‌های فعلی پیش‌روی فعالان صنعت حمل‌ونقل از جمله عدم یکپارچگی، شفافیت، نظارت و ناکارآمدی بر کالاها را برطرف کند. این درحالی است که مطالعات انجام شده نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ سال‌هاست از این مشکلات رنج می‌برند. سیستم نه‌چندان کارآمد حمل‌ونقل شرکت‌های سنتی نظام کاری آنها را با اختلالات بسیاری مواجه کرده است.

ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه حمل‌ونقل با حذف واسطه‌ها، تسهیل فرآیند سفارش و ایجاد ارتباط مستقیم بین مشتری و موسسه‌های ترابری می‌تواند بخش قابل‌توجهی از این مشکلات را برطرف کند. همراستا با تحولات جهانی و درحالی‌که هم‌اکنون ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه حمل‌ونقل می‌تواند گره‌گشای بخشی از مشکلات صنعت حمل‌ونقل باشد، با دستور وزیر راه‌وشهرسازی، کارگروهی به منظور شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های این حوزه تشکیل شده است که علاوه بر رفع نیازهای خدمات و اطلاعات آنها، به این شرکت‌ها سمت و سوی درست را به منظور تجاری شدن و رسیدن به سطح خدمات‌دهی در مقیاس کلان نشان می‌دهد. یافته‌های «دنیای‌اقتصاد» در این باره نشان می‌دهد، دولت در گام اول درصدد شناسایی استارت‌آ‌پ‌های حمل‌ونقلی و حمایت از آنها به منظور دستیابی به اهداف موردنظر برآمده است؛ بر این اساس وزارت راه‌وشهرسازی درحال‌حاضر احصای احتیاجات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی را در دستور کار قرار داده است.

براساس اعلام وزارت راه‌وشهرسازی هم‌اکنون مهم‌ترین نیازها و احتیاجات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمل‌ونقلی در ۵ عامل عمده قابل طبقه‌بندی است؛ در واقع، تحقیقات کارشناسی نشان می‌دهد تاکنون موارد پنج‌گانه‌ای از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان حوزه حمل‌ونقل برای ایجاد و توسعه استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی شناسایی شده است. یکی از دغدغه‌های فعالان این صنعت درخصوص ‌«ریسک‌های سرمایه‌گذاری» در این حوزه است؛ مسوولان حوزه حمل‌ونقل در دولت معتقدند هم‌اکنون یکی از موانع شکل‌گیری و توسعه استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی ریسک‌های فعالان این حوزه برای سرمایه‌گذاری در این زمینه است؛ این درحالی است که لازم است به منظور تشویق فعالان این حوزه به ایجاد و توسعه استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی دغدغه‌های موجود در این زمینه به حداقل برسد؛ ریسک‌های مربوط به جذب نیروی انسانی برای فعالیت در این زمینه، نیازمندی‌های این شرکت‌ها در حوزه اعطای تسهیلات و مشوق‌ها، مقاومت کسب‌وکارهای سنتی در برابر کسب‌وکارهای نوین و جذب مشتری و بازاریابی از دیگر دغدغه‌های این حوزه است که در تحقیقات متولی حوزه حمل‌ونقل درخصوص ریسک‌های ورود به عرصه ایجاد و توسعه استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی رصد شده و مورد شناسایی قرار گرفته است.

بنا بر اعلام مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی، هم‌اکنون سامانه‌های رسیدگی به درخواست‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حمل‌ونقلی در شرف راه‌اندازی هستند تا این شرکت‌ها بتوانند  بدون واسطه مسائل و مشکلات خود را با مسوول مربوطه مطرح کنند و مشکلات‌ آنها در اسرع وقت مرتفع شود. این درحالی است که آخرین خبرها نشان می‌دهد کارگروه تشکیل شده برای بررسی چالش‌ها و مشکلات استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی هم‌اکنون با برگزاری مجموعه‌ای از جلسات در تلاش است برای شتاب‌دهی این استارت‌آپ‌ها و هدایت آنها در مسیر درست، هرچه سریع‌تر آنها را در مرحله تجاری شدن قرار دهد تا از این طریق ریسک‌های شناسایی‌شده برای این شرکت‌ها نیز به حداقل برسد. بنا بر اعلام وزارت راه‌وشهرسازی هم‌اکنون ارتباط مناسب و نزدیکی بین این وزارتخانه و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل ایجاد شده است که تاکنون نیز این وزارتخانه ‌با حدود ۵۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان‌ در حوزه حمل‌و‌نقل وارد مذاکره، مصاحبه و تبادل‌نظر شده است و از ‌بین آنها نیازها و احتیاجات نزدیک به ۱۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان حمل‌ونقلی نیز شناسایی و طبقه‌بندی شده است تا در اسرع وقت راهکارهای کارشناسی برای این موضوع اندیشیده شود.

براساس اعلام متولی حمل‌ونقل در دولت، این امیدواری وجود دارد که ورود استارت‌آپ‌ها و حرکت آنها در مسیر درست در حوزه حمل‌ونقل کشور می‌تواند به حل مشکلات صنعت حمل‌و‌نقل کمک بسیاری کند؛ دیدگاه‌های کارشناسی در این زمینه نشان می‌دهد همزمان با مدرنیزه شدن و هوشمندسازی حوزه حمل‌ونقل، باید تجاری شدن نیز موردتوجه قرار بگیرد تا با ادغام این دو مقوله نه‌تنها مشکلات موجود در حوزه حمل‌ونقل به‌خصوص رویه‌های سنتی در حمل بار و... متحول و به‌روزرسانی شود، بلکه با قطع دست واسطه‌ها از حوزه‌های نرخ‌گذاری، شفاف‌سازی و یکپارچه‌‌سازی هزینه‌های حمل‌ونقل نیز محقق شود. مطالعات انجام‌شده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی نشان می‌دهد تقریبا نیمی از تلاش‌های صنعت حمل‌ونقل کالا برای مدرنیزه شدن از سال ۱۹۹۸، با شکست همراه بوده و مشکل اینجا بود که شرکت‌ها نمی‌دانستند علاوه بر تغییر تکنولوژی، باید رویه تجاری خود را نیز تغییر دهند؛ اما اکنون فعالان‌ این حوزه، راهکارهای دیجیتالی تازه‌ای برای بقا در این بازار به‌شدت رقابتی یافته‌اند. تغییرات به حدی جامع و کامل بوده که بزرگان سرمایه‌گذار‌ی سیلیکون ولی، روی موفقیت روزافزو‌ن این موضوع اتفاق نظر دارند و معتقدند که استارت‌آپ‌ها قادر به حل مشکل صنعت حمل‌ونقل خواهند بود.

بنابر اعلام مسوولان حوزه حمل‌ونقل در دولت، استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی، با وجود اینکه تحت مالکیت خصوصی اداره می‌شوند، چنانچه در مسیر درست و مناسب هدایت شوند، می‌توانند دستاوردهای مثبت بسیاری زیادی را برای دیگر ذی نفعان حمل‌ونقل نظیر جامعه، دولت و سازمان‌ها به ارمغان بیاورند. متولی حوزه حمل‌ونقل در دولت همچنین معتقد است می‌توان از طریق گردهم‌آوری این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در قالب نمایشگاه‌های تخصصی، ضمن اطلاع از ظرفیت‌های موجود در این زمینه، اطلاعات موثقی درباره دغدغه‌ها و نیازمندی‌های ایجاد و توسعه این شرکت‌ها به‌دست آورد. همچنین در قالب این گردهمایی‌ها و نمایشگاه‌ها، امکان جذب اسپانسرهای مالی و سرمایه‌گذار برای توسعه کسب‌وکار استارت‌آپ‌ها فراهم خواهد بود.

مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی همچنین معتقدند می‌توان از طریق گردهم‌آوری فعالان حوزه حمل‌ونقل در استارت‌آپ‌ها ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری را نیز در این حوزه کاهش داد؛ به این معنا که این فرصت فراهم خواهد شد که سرمایه‌گذاران نیز اقدام به شناسایی استارت‌آپ‌های واقعی و برخوردار از بازده اقتصادی برای سرمایه‌گذاری کنند. آن‌طور که مسوولان حوزه حمل‌ونقل کشورمی‌گویند یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه انتخاب استارت‌آپ مناسب برای سرمایه‌گذاری است؛ زیرا انتخاب نادرست منجر به هدررفت سرمایه و اتلاف منابع می‌شود. از این‌رو ضرورت دارد تا به کمک کارشناسان و متخصصان حوزه حمل‌ونقل که اکثریت آنها در وزارت راه و شهرسازی سابقه فعالیت داشته یا دارند، سرمایه‌گذاران بتوانند شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی مناسبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند.

مسوولان حوزه حمل‌ونقل کشور در وزارت راه‌وشهرسازی نقش استارت‌آپ‌ها را در همه حوزه‌های حمل‌ونقلی زیرمجموعه این وزارتخانه نقشی اساسی و حائز اهمیت بسیار عنوان می‌کنند؛ مطالعات انجام‌شده در هر کدام از زیر مجموعه‌های حمل‌ونقلی وزارت راه‌وشهرسازی نشان می‌دهد ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه حمل‌ونقل دریایی می‌تواند در زمینه‌های تقویت صنعت دریایی و دریانوردی، مدیریت زیرساخت و شناورهای دریایی، تامین و نگهداشت نیروی دریایی، بهبود عملکرد دریانوردان، ناوبری دریایی و تامین محصولات و فرآورده‌های دریایی منجر به ارائه ایده‌ها و دستاوردهای قابل‌توجهی شود. این ایده‌ها در نهایت با برگزاری نشست‌های مشترک با سرمایه‌گذاران می‌تواند منجر به شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها و کانال‌های فعالیت‌های نوآورانه به منظور حل‌وفصل مشکلات حوزه حمل‌ونقل دریایی شود. این درحالی است که مسوولان حمل‌ونقل ریلی کشور نیز اخیرا به‌منظور حمایت از ایده‌های جدید و استارت‌آپ‌های موثر و صاحب ایده در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مسوولان این حوزه معتقدند: حمایت‌های شرکت راه‌آهن از طرح‌های بدیع و نو، بسترهای مناسبی را برای انجام سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها در این حوزه فراهم می‌کند و می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و مشکلات این حوزه را برطرف کند. در این زمینه نیز یکی از مهم‌ترین موارد مورد تاکید، بهبود در ارائه خدمات رسانی به‌خصوص به مسافران حوزه حمل‌ونقل ریلی عنوان شده است. با این تصور که ارتقای کیفیت و ارائه خدمات مطلوب حمل‌ونقل ریلی در حوزه بار و مسافر یک ضرورت انکارناپذیر است و فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی در این حوزه می‌تواند مزیت‌های رقابتی مناسبی را در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور به‌وجود آورد. مسوولان حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور اعلام کردند هم‌اکنون بسترهای مناسبی برای فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی در صنعت حمل‌ونقل ریلی (بار و مسافر) فراهم شده و راه‌آهن در تلاش است در گام نخست با تدوین یک برنامه بلندمدت و جامع و ایجاد یک اکوسیستم استارت‌آپی در این مسیر حرکت خود را آغاز کند. به این ترتیب، همه ایده‌پردازان می‌توانند ایده‌های جدید خود را در زمینه‌های تسهیل حمل‌ونقل بار، مسافر، تامین ناوگان، توسعه خطوط، علائم و ارتباطات و سایر تجهیزات مورد نیاز در حوزه ریلی ارائه کنند تا همه متصدیان حمل‌ونقل و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از این ایده‌ها در تولید ثروت و درآمد استفاده کنند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments
23‌دی‌ماه سالروز افتتاح فولادمبارکه

تجارت

بیشتر
سال نااطمینانی‌ها
سال نااطمینانی‌ها
حذف کربن در وقت اضافه
حذف کربن در وقت اضافه
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
عسلویه گرفتار بوروکراسی
عسلویه گرفتار بوروکراسی
بیشتر

ویژه نامه

بیشتر
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
بیشتر

هفته نامه نوسان

بیشتر
هفته نامه نوسان شماره 237
هفته نامه نوسان شماره 237
بیشتر

تحلیل ویژه

رویای ۵۵ میلیونی در زنجیره آهن
رویای ۵۵ میلیونی در زنجیره آهن
تاریخ انقضا یا تاریخ انقضای اعتماد؟
تاریخ انقضا یا تاریخ انقضای اعتماد؟
رهبر مخالفان ونزوئلا، برنده صلح نوبل
رهبر مخالفان ونزوئلا، برنده صلح نوبل

یادداشت

بازتنظیم ساعت نوآوری بازتنظیم ساعت نوآوری
تحليلي بر تورم شهريور 1404 تحليلي بر تورم شهريور 1404
معیاری برای سنجش واقعی ارزش پول معیاری برای سنجش واقعی ارزش پول
واقعیت‌های قیمت انرژی در صنعت واقعیت‌های قیمت انرژی در صنعت

گفتگو

تنها راه‌حل، مذاکره مستقیم با آمریکاست
تنها راه‌حل، مذاکره مستقیم با آمریکاست
مكران جانشين تهران؟
مكران جانشين تهران؟
ناترازي ريل و قطار
ناترازي ريل و قطار

اقتصاد فرهنگ

سفره كوچك، جامعه مقاوم
سفره كوچك، جامعه مقاوم
سفره كوچك، جامعه مقاوم
سفره كوچك، جامعه مقاوم
نویز در مسیریابی اینترنتی
نویز در مسیریابی اینترنتی

گزارش خبری

افزایش ۵۰۰برابری نرخ برنج
افزایش ۵۰۰برابری نرخ برنج
خام‌فروشی بهینه است؟
خام‌فروشی بهینه است؟
اعتراض فین تکی ها به بانک مرکزی
اعتراض فین تکی ها به بانک مرکزی

رادیو نوسان

بیشتر
کارنامه بازارها در نیمه‌اول
کارنامه بازارها در نیمه‌اول
بیشتر

پربازدیدترین مطالب

خام‌فروشی بهینه است؟
پایان تجارت ۲۵ ساله؟
آمپر دلاری قیمت مسکن
واکسیناسیون، مؤثرترین راه کنترل تب برفکی SAT1 است
استيضاح سياسي يا تخصصي؟
رهبر مخالفان ونزوئلا، برنده صلح نوبل
پایان «آینده»
بورس آماده خیزش دوباره
تنها راه‌حل، مذاکره مستقیم با آمریکاست
غافلگیری سرخ سهامداران
بازگشت ركود به صنعت خودرو
راه دشوار ايران
ترور زرد شمخاني
تاریخ انقضا یا تاریخ انقضای اعتماد؟
دوران ترسناک تورم برای پولدارها
سیگنال منفی دیپلماسی به گردشگری
افزایش ۵۰۰برابری نرخ برنج
کمبود خوراک دام؛ هشدار درباره افزایش قیمت گوشت و لبنیات
بازتنظیم ساعت نوآوری
بازتعريف قدرت دريايي ایران

آخرین اخبار

اصفهان میزبان اختتامیه پنجمین رویداد «نوجوان هوشمند کارآ» می شود
مشارکت در طرح غربالگری سرطان
از هم‌افزایی هوش مصنوعی و نیروی انسانی تا گذار به فولاد سبز
کشف بیش از ۲ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی قاچاق در استان اصفهان
پدافند غیرعامل راهی برای حفاظت از انسان و جامعه
تلاش برای رفع چالش تامین نهاده های کشاورزی
نقش جوانان در ساختار اقتصادی نوین
تقدیر از رئیس مجتمع پتروشیمی رجال به عنوان نفر برتر پدافند غیرعامل صنعت پتروشیمی کشور
آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود
تقدیر مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از مدیرعامل آبفای استان اصفهان
ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه پدافند غیرعامل
فولاد مبارکه چهل و چهارمین فولادساز بزرگ جهان
اجرای دو طرح «کارورزی و مشوق بیمه‌ای» و «یارانه دستمزد» در استان اصفهان آغاز شد
افتتاح چهار پروژه بزرگ صنعت آب و برق كشور
پلی میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات فولادی
چرا قيمت مرغ اوج گرفت؟
كالبدشكافي يك اصلاح
رانت تجار ترجیحی
فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟
هراس بورس از سقف تاریخی
چهاردهمین رزمایش قطع برق و ارزیابی برق پشتیبان مراکز دارای سطح‌بندی با محوریت تداوم کارکرد
بازده کیفی ۹۵٫۸۷درصد در فولاد مبارکه؛ گامی دیگر در مسیر تعالی و پایداری کیفیت
تجارت خارجی از گمرکات استان اصفهان به یک میلیارد دلار رسید
از کارخانه تا اکوسیستم صنعتی آینده؛ شش جهت‌گیری محوری گروه فولاد مبارکه
خشوئیه؛ جزیره سبز زاینده‌رود با چنار هفت‌صدساله و نقشه راه گردشگری مردم‌محور
کمبود خوراک دام؛ هشدار درباره افزایش قیمت گوشت و لبنیات
کوتاه شدن دست سارقین با تبدیل مس به آلومینیوم
طراحی 668 پروژه محله‌محور در اصفهان طی چهار سال گذشته
رویکرد حمایتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از صنایع دامپروری و نساجی در اصفهان

تحلیل

رویای ۵۵ میلیونی در زنجیره آهن
تاریخ انقضا یا تاریخ انقضای اعتماد؟
رهبر مخالفان ونزوئلا، برنده صلح نوبل
كشف۱۰ تريليون فوت‌مكعب گاز درجنوب
اروپا عليه روسيه؛ امريكا عليه چين
چرخش ژئواكونوميك
هندسه جدید صنعت فولاد
نوبت فصل بی‌گازی
امنیت غذایی، قربانی بی‌تدبیری وزیر
بازآفرینی شفافیت در بازار سوخت
«متر» جدید حذف یارانه‌ها
مناقشه جدید خودرویی با حکم تعزیرات
از كپي‌برداري تا نمايش‌زدگي
مسیریابی سود و توسعه
گروگان‌گیری دیجیتال!
۳گانه فرار سرمایه از ایران
هوش مصنوعی؛ بازیگر تحول‌آفرین معدن
ایرانی‌ها واقعا کم کار می‌کنند؟
کابوسی به نام فیلترینگ
بازگشت ابربحران به برق
طلا و ارز پناهگاه سرمايه حقيقي‌ها
بازارها روی دور تند
هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
آزمون بورسی مدنی‌زاده
نبرد پولی بانک مرکزی
خیزش خورشید، فراتر از پیش‌بینی‌ها
وعده‌های بزرگ، واقعیت‌های تلخ
داستان غم‌انگیز رفاه
تهدید اقتصادی خشکسالی
مقاومت نسخه‌نویسان سنتی در برابر فناوری‌
متهم بی‌برقی کیست؟
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا