• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: یکشنبه 21 اردیبهشت 1404, 13 ذی‌القعده 1446, Sunday 11 May 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل

آخرین اخبار

بنزین ۳ نرخی فعلاً در دستور کار نیست
نجات مسكن از كانال بورس؟
بازنده بزرگ میدان نسل‌ها
بحران در حکمرانی آب
اقتصاد در بیراهه
پیشتازی فولاد مبارکه در گریدهای خاص
اصلاح نرخ کار دانشجویی و بهبود حمل‌ونقل / ۸۰ پروژه دانشجویی در دست اجرا داریم
رشد 25 درصدی مصرف برق کشور در اردیبهشت امسال
برگزاری کارگاه طراحی تمبر یادبود تخت فولاد اصفهان
اصفهان صاحب نخستین شبکه های مجزای آب شرب و پساب در کشور می شود
بحران در حکمرانی آب
اصلاح سیاست‌های آبی امکان‌پذیر است؟
بحران در حکمرانی آب
صدای پای صندوق می‌آید
ورود «‌آی‌ام‌اف» به شاخص‌های اقتصاد کلان ایران
صدای پای صندوق می‌آید
در جاده انقلاب بانکی
رییس کل بانک مرکزی تشریح کرد
در جاده انقلاب بانکی
تنفس به‌جای گفت‌وگو
دلایل احتمالی تعویق دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا بررسی شد
تنفس به‌جای گفت‌وگو
در محاصره ترس
تحلیلی بر ریشه‌های بی‌اعتمادی عمومی به بازار سرمایه ایران؛
در محاصره ترس
انفجار مهیب
750 مجروح و 8 کشته در بندر شهید رجایی
انفجار مهیب

پیشنهاد سردبیر

بازنده بزرگ میدان نسل‌ها
بازنده بزرگ میدان نسل‌ها
همراه اول
بحران در حکمرانی آب
اصلاح سیاست‌های آبی امکان‌پذیر است؟
بحران در حکمرانی آب
صدای پای صندوق می‌آید
ورود «‌آی‌ام‌اف» به شاخص‌های اقتصاد کلان ایران
صدای پای صندوق می‌آید
در جاده انقلاب بانکی
رییس کل بانک مرکزی تشریح کرد
در جاده انقلاب بانکی
تنفس به‌جای گفت‌وگو
دلایل احتمالی تعویق دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا بررسی شد
تنفس به‌جای گفت‌وگو
در محاصره ترس
تحلیلی بر ریشه‌های بی‌اعتمادی عمومی به بازار سرمایه ایران؛
در محاصره ترس
انفجار مهیب
750 مجروح و 8 کشته در بندر شهید رجایی
انفجار مهیب

اخبار ویژه

بنزین ۳ نرخی فعلاً در دستور کار نیست
بنزین ۳ نرخی فعلاً در دستور کار نیست
بحران در حکمرانی آب
بحران در حکمرانی آب
پیشتازی فولاد مبارکه در گریدهای خاص
پیشتازی فولاد مبارکه در گریدهای خاص
صدای پای صندوق می‌آید
صدای پای صندوق می‌آید
در جاده انقلاب بانکی
در جاده انقلاب بانکی
درخشش گروه فولاد مبارکه در طرح های توسعه، صادرات غیرنفتی و سرمایه گذاری
درخشش گروه فولاد مبارکه در طرح های توسعه، صادرات غیرنفتی و سرمایه گذاری
تجلیل از گروه فولاد مبارکه در آئین اختتامیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵
تجلیل از گروه فولاد مبارکه در آئین اختتامیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵
درآمد مالیاتی دولت از سیگار ۲ برابر بورس
درآمد مالیاتی دولت از سیگار ۲ برابر بورس
تنفس به‌جای گفت‌وگو
تنفس به‌جای گفت‌وگو
در محاصره ترس
در محاصره ترس
هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری فولاد مبارکه
هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری فولاد مبارکه
دیدار وزیر صنعت تاجیکستان با مدیرعامل فولادمبارکه
دیدار وزیر صنعت تاجیکستان با مدیرعامل فولادمبارکه
انفجار مهیب
انفجار مهیب
کدام وزیر برای کدام اقتصاد
کدام وزیر برای کدام اقتصاد
بیش از ۲۰۲۷ مگاوات طرح نیروگاهی تا اوج بار ۱۴۰۴ به مدار می‌آید
بیش از ۲۰۲۷ مگاوات طرح نیروگاهی تا اوج بار ۱۴۰۴ به مدار می‌آید
رشد ۱۶ درصدی مصرف برق كشور
رشد ۱۶ درصدی مصرف برق كشور
افق بورس ۳ میلیونی
افق بورس ۳ میلیونی
۱۷ میلیون نفر از دریافت یارانه حذف می‌شوند
۱۷ میلیون نفر از دریافت یارانه حذف می‌شوند
آرایش مذاکراتی در رم
آرایش مذاکراتی در رم
پشت پرده انتقال مذاکرات به رم
پشت پرده انتقال مذاکرات به رم
اجاره و اجبار
اجاره و اجبار
کف قیمت دلار کجاست
کف قیمت دلار کجاست
بازگشت بورس در آستانه قله
بازگشت بورس در آستانه قله
ارسال سيگنال‌هاي مثبت از مذاكرات
ارسال سيگنال‌هاي مثبت از مذاكرات

اقتصاد کلان

بیشتر
اقتصاد در بیراهه
بی‌برنامگی در اداره اقتصاد کلان کشور؛
اقتصاد در بیراهه

اقتصاد کلان ایران به دلیل تعارض برنامه‌های متعدد، فشارهای سیاسی داخلی و خارجی و نبود هماهنگی در...

صدای پای صندوق می‌آید
پول بلوکه شده ایران چقدر است؟
تنفس به‌جای گفت‌وگو
کدام وزیر برای کدام اقتصاد
ابرچالش وزارتخانه بدون‎‌وزیر اقتصاد
آرایش مذاکراتی در رم
تبعات سیاسی و امنیتی جراحی یارانه‌ای
ریسک‌زدایی از اقتصاد ایران
بیشتر

اقتصاد بین الملل

بیشتر
بازنده بزرگ میدان نسل‌ها
متولدین کدام سال‌ها بیشترین ضرر اقتصادی را متحمل شدند؟
بازنده بزرگ میدان نسل‌ها

اغلب افراد تصور می‌کنند نسل خودشان بیشترین سختی‌ها را تجربه کرده و با بزرگ‌ترین چالش‌ها روبه‌رو بوده است. اما در واقعیت کدام نسل بیشترین آسیب را متحمل شده است؟ بررسی‌های اکونومیست نشان می‌دهد نسلی...

پایان یک عصر طلایی
یارکشی منطقه‌ای در دوران پسا اسد
توفان تعرفه‌ها در بازار نفت
سیگنال تقاطع مرگ «بیت‌کوین»
سقوط آزاد بازارهای جهان
کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۵
تحریرالشام در منگنه
هزینۀ بازسازی اوکراین؛ ۵۰۰ میلیارد دلار!
بیشتر

اقتصاد شهری

بیشتر
قانوني براي امنيت سرمايه
الزام ثبت رسمي معاملات، پيش‌نياز سرمايه‌گذاري در توليد
قانوني براي امنيت سرمايه

در حالي كه تحقق شعار سال با عنوان «سرمايه‌گذاري در توليد» نيازمند تامين امنيت سرمايه‌گذاران است، تاخير در اجراي قانون الزام به ثبت رسمي معاملات غيرمنقول، امنيت حقوقي سرمايه‌ها را تهديد كرده و به...

بلاتکلیفی در مسیر قیمت‌گذاری خودرو
کلاف سردرگم تورم
تابستانی داغ در انتظار اجاره‌نشینان
سقوط وام ساخت‌وساز به کمترین عدد ۱۴ سال اخیر!
سقوط قدرت خرید در پرتگاه گرانی
اختلاف معنادار دستمزد با سبد معیشت
مواد غذایی در خط مقدم افزایش قیمت‌ها
لبخند بازار به مذاکره
بیشتر

بازار

بیشتر
بازگشت بارقه امید بازگشت بارقه امید

بازار بورس روز گذشته، شاهد یک حرکت پیچیده و البته امیدوارکننده بود. این روزها، فضای بازار با تنش‌های سیاسی همراه است اما در عین حال، امیدواری‌هایی در خصوص تغییرات مثبت در وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور...

تغییر روند بازارها
در محاصره ترس
بازار آماده مرحله بعدی جهش
افق بورس ۳ میلیونی
بازار ارز دیجیتال تا اینجای سال ۲۰۲۵
بورس در فاز صعود
ارسال سيگنال‌هاي مثبت از مذاكرات
بورس آماده صعود بزرگ
بیشتر

گردشگری

بیشتر
یادگار آریایی‌ها پشت درهای بسته
چالش‌های محوطه تاریخی ازبکی؛
یادگار آریایی‌ها پشت درهای بسته

نادر نینوایی- محوطه باستانی ازبکی با قدمتی 9هزار ساله یکی از محوطه‌های تاریخی ارزشمند ایران زمین است که در حال حاضر درهای آن بسته بوده و امکان بازدید عمومی ندارد. این محوطه باستانی که زمانی سیدمحد...

پيشرفت يا پسرفت در ميان تالاب؟
مرگ پشت فرمان نشست
چالش تهیه بلیت اتوبوس
غایب بازار بلیت هواپیما
تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در سه‌پرده
بلیت قطار در چنگال واسطه‌ها
شنبه‌ها تعطیل می شوند؟
ویکند دو روزه در خط پایان؟
بیشتر

بازرگانی

بیشتر
درآمد از رسوب کالا
شیوه درآمدزایی سازمان بنادر بررسی شد
درآمد از رسوب کالا

پس از حادثه انفجار در بندر شهید رجایی که توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد، رییس‌جمهور در انتقاد از وضعیت موجود و فرآیندهای مدیریتی بندر شهید رجایی به صراحت گفت: «آیا واقعا لازم است ۱۴۰‌هزار کانتینر...

كسر خسارت از درآمد مشمول ماليات
تجارت روی ریل تازه
گره كور انبارها
کشتی‌های اقیانوس‌پیمایی که متولد نمی‌شوند
سود بازرگانی خودرو ۱۰۰درصد باقی ماند
واردات کارکرده با قیمت لاکچری
گشایش سوئیفت ریالی
«مكران» و جانمايي در نظم ژئوپليتيك منطقه
بیشتر

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

کد خبر: 22345
منتشر شده در شنبه, 20 خرداد 1402 06:59
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
در جریان بازدید رئیس قوه‌قضائیه از گمرکات مازندران مطرح شد

اخطار اژه‌ای به دروازه‌بانان تجاری

توضیحات

رئیس قوه قضائیه، محسنی‌اژه‌ای، در سفر خود به مازندران با مشاهده وضعیت گمرکات، بنادر و انبارگردانی در یکی از بنادر استان شاهد تخلفاتی بود که منجر به واکنش و اخطار جدی او شد. وجود محموله‌های فاسد در انبارها، مشکل در بارگیری کشتی و تخلیه بار، اظهار در گمرک و ترخیص، خلاصه‌ای از روندهای معیوبی بود که محسنی‌اژه‌ای درباره آنها تذکر داد. از جالب توجه‌ترین نمونه‌های روندهای معیوب تجاری که مورد توجه قرار گرفت، می‌توان به دست ‌به دست شدن چند باره مالکیت کالایی اشاره کرد؛ درحالی‌که کالا هنوز در انبار است.

 اگر اظهارات اخیر رئیس قوه‌‌‌‌‌‌قضائیه از رویه‌‌‌‌‌‌های گمرکی و انبارداری کالاها، مشتی نمونه خروار باشد، باید پس از بازدید از عملکرد این بخش از تجارت کشور نگران بود. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در سفر خود به مازندران با بررسی و مشاهده وضعیت گمرکات، بنادر و انبارگردانی در یکی از بنادر این استان شاهد تخلفاتی بود که منجر به واکنش و اخطار جدی رئیس قوه قضا شد. مخاطب این اخطار مسوولان گمرک، استاندارد، اموال‌تملیکی و مسوولان سازمان بنادر بودند.  وجود محموله‌‌‌‌‌‌های فاسد در انبارها، مشکل در بارگیری کشتی، تخلیه بار، اظهار در گمرک و ترخیص خلاصه‌‌‌‌‌‌ای از روندهای معیوبی بود که محسنی‌اژه‌ای به آنها اشاره کرد. یکی از موارد تخلف، نگه داشتن کالا در انبار بود به قصد افزایش قیمت و برای نمونه از میان روندهای معیوب می‌توان به‌دست‌‌‌‌‌‌به‌‌‌‌‌‌دست‌شدن چندباره مالکیت یک کالا درحالی‌که هنوز در انبار است اشاره کرد.

همچنین برخی گزارش‌هایی که از سفر اژه‌‌‌‌‌‌ای مخابره شد ارقامی تعجب‌‌‌‌‌‌آور در خود داشت؛ برای نمونه بالغ بر ۳۷۰۰‌تن ذرت از مردادماه سال‌۹۹ در یکی از بنادر مازندران رسوب کرده‌است یا ۴۲ خودروی لوکس اکنون ۱۰ سال‌است در گمرک بدون آنکه تعیین‌تکلیف شوند باقی‌مانده‌‌‌‌‌‌اند. مجموع این شرایط موجب ضرر به مالک، بالا‌رفتن قیمت تمام‌‌‌‌‌‌شده به‌واسطه کاهش ظرفیت بارگیری - در بعضی موارد کالایی تا ۱۰بار فرصت بارگیری یک انبار را گرفته‌است- و افت عرضه و در نهایت لطمه به اموال عمومی و بیت‌‌‌‌‌‌المال خواهد شد.

 

 کالاها دست‌‌‌‌‌‌به‌‌‌‌‌‌دست فاسد می‌شوند

محسنی‌اژه‌ای در سفر خود به مازندران و بازدید از بنادر آن شاید تصور نمی‌کرد به این اندازه با ناکارآمدی، رویه‌‌‌‌‌‌های معیوب و تخلف مواجه شود. اولین مورد محموله‌‌‌‌‌‌های فاسدی بود که بعضا مدت‌ها از تاریخ انبار‌شدن و فساد آنها می‌‌‌‌‌‌گذشت. او با مشاهده این موارد گفت: وجود محموله‌‌‌‌‌‌های فاسد در انبارها، از جهات مختلف واجد ضرر و زیان است؛ علاوه‌بر ضرر‌‌‌‌‌‌های مادی که به‌واسطه تخصیص ارز برای واردات آنها به کشور تحمیل می‌شود یا هزینه‌هایی که بعضا برای معدوم‌‌‌‌‌‌سازی آنها صرف می‌شود، موضوع مهم دیگر آن است که این محموله‌‌‌‌‌‌های فاسد گاهی موجبات سرایت فساد به سایر محموله‌‌‌‌‌‌های موجود در انبار را فراهم می‌‌‌‌‌‌آورند. رئیس قوه‌قضائیه با تشریح مجموعه مسائل و فرآیندهایی که ساماندهی انبار‌‌‌‌‌‌های بنادر، گمرکات و اموال‌تملیکی را با مانع مواجه می‌‌‌‌‌‌سازند، گفت: در مقوله ساماندهی انبارها، با فرآیندهایی از قبیل بارگیری در کشتی، تخلیه بار، اظهار در گمرک و ترخیص مواجهیم که مع‌‌‌‌‌‌الاسف در این فرآیندها معایبی قابل‌مشاهده است؛ این فرآیند نامناسب سبب می‌شود اگر این اموال از طریق دولت واردشده باشند دولت متضرر شود و چنانچه بخش‌خصوصی آنها را وارد کرده باشد بخش‌خصوصی ضرر کند. رئیس عدلیه ایران در ادامه با انتقاد از وضعیت نابسامان مازندران اخطاری کلی‌‌‌‌‌‌تر داد و گفت: باید تاکید کنم که وضعیت مشاهده شده در بنادر استان مازندران، وضعیت بسیار نابسامانی است و اصلا قابل‌‌‌‌‌‌قبول نیست که کالای مورد‌نیاز مردم وارد کشور شود، مدت‌ها در انبار‌‌‌‌‌‌ها بماند و فاسد شود و بعد‌‌‌‌‌‌ها برای ازبین بردن یا منتقل‌کردن آن برای سایر مصارف غیر‌از مصرف اولیه، کشور متحمل هزینه شود. رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: از سوی دیگر شاهد هستیم که به‌واسطه اشغال فضای قابل‌توجهی از انبار‌‌‌‌‌‌ها توسط کالا‌‌‌‌‌‌های فاسد‌شده برای مدت طولانی، بنادر برای مدت قابل‌توجهی از دریافت کرایه نگهداشت کالا در آن انبار‌‌‌‌‌‌ها محروم می‌‌‌‌‌‌مانند. رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به یکی از روند‌‌‌‌‌‌های آسیب‌‌‌‌‌‌زا و دارای اشکال در امر ورود و خروج کالا‌‌‌‌‌‌ها به بنادر که سبب ماندگاری بالای آنها و به‌تبع آنها فساد یا متروکه‌شدن‌شان می‌شود، گفت: چرا اجازه داده می‌شود که مالکیت کالا‌‌‌‌‌‌های موجود در انبار‌‌‌‌‌‌های بنادر، دائما دست به‌دست شود تا از این طریق، بهانه و زمینه‌‌‌‌‌‌ای برای ماندگاری بیش از موعد کالا‌‌‌‌‌‌ها در انبار‌‌‌‌‌‌های بنادر فراهم آید؟ چنانچه از ابتدای ورود کالا‌‌‌‌‌‌ها به بنادر، ضمانت‌‌‌‌‌‌های مقتضی از صاحبان‌کالا‌‌‌‌‌‌ها اخذ شود، دیگر شاهد سهولت در تعویض مکرر مالکیت آنها نخواهیم بود.


استاندارد دو‌گانه

محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به‌وجود یک آسیب در مقوله استعلام از گمرکات و پاسخ‌‌‌‌‌‌هایی که از ناحیه گمرکات درخصوص استاندارد یا عدم‌استاندارد کالا‌‌‌‌‌‌ها و محموله‌‌‌‌‌‌ها واصل می‌شود، درباره فقدان وحدت‌رویه در این موارد گفت: بعضا مشاهده می‌شود که در یکی از گمرکات، یک کالا استاندارد اعلام می‌شود و در گمرکی دیگر درخصوص وضعیت استاندارد همان کالا، نظر دیگری اعلام می‌شود.  اما سفر پرماجرای اژه‌‌‌‌‌‌ای به این‌‌‌‌‌‌جا ختم نشد و او شاهد بود که ۷۰‌هزار‌تن روغن از اردیبهشت سال‌گذشته وارد کشور شده و هنوز ترخیص نشده‌است. اژه‌‌‌‌‌‌ای با مشاهده دومین مورد دیگر زمان را مناسب اخطار دید و گفت: نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که در یک سیلو به مدت ۷ ماه گندم باقی‌بماند و ترخیص نشود؛ یا اینکه به مدت یک سال‌در مخازن، شاهد باقی‌ماندن و عدم‌ترخیص‌کالایی ضروری نظیر روغن باشیم. بر اساس گزارش‌ها، بالغ بر ۳۷۰۰‌تن ذرت از مردادماه سال‌۹۹ در انبار‌‌‌‌‌‌های بندر نوشهر موجود بوده که به سبب بالا‌بودن مقدار سم موجود در این محموله وارداتی، مجوز ترخیص آن از ناحیه اداره‌‌‌‌‌‌‌های بهداشت و استاندارد صادر نشده و ماندگاری کالا موجب فاسدشدن آن شده است؛ در حال‌حاضر نیز صاحبان‌کالا درخواست ترانزیت آن به کشور ثالث برای سایر مصارف غیرخوراکی را دارند، اما اداره استاندارد به دلیل امکان نشت و ریختن ذرت‌‌‌‌‌‌ها در مسیر انتقال به کشور ثالث و فقدان سازوکار مناسب، تاکنون مجوز‌‌‌‌‌‌های لازم را صادر نکرده و همین امر باعث ماندگاری این محموله فاسد در انبار و امکان سرایت این فساد به سایر محموله‌‌‌‌‌‌ها را ایجاد‌کرده‌است.

توقفی با کشش۱۰ بار بارگیری

 رئیس قوه‌قضائیه  با حضور در محل مخازن روغن خوراکی این بندر مشاهده کرد که بالغ بر ۱۰‌هزار‌تن روغن خوراکی متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران بیش از ۳۰۰ روز در مخازن بندر نوشهر مانده‌است. بنابر اظهارات مسوولان بندر، به دلیل پایین‌آمدن قیمت روغن نسبت به زمان خرید آن و عدم‌پرداخت هزینه انبارداری، شرکت مذکور تمایلی به ترخیص‌کالا ندارد؛ حال آنکه در صورت تخلیه این روغن‌‌‌‌‌‌ها، مخازن بندر نوشهر قابلیت حداقل ۱۰‌مرتبه بارگیری در سال و کسب درآمد بیشتر را خواهند داشت. رئیس قوه‌قضائیه در جریان بازدید از این بخش، سوالاتی را از مسوولان مربوطه به‌‌‌‌‌‌ویژه متولیان شرکت دولتی صاحب ۱۰‌هزار‌تن روغن خوراکی موجود در بندر نوشهر پرسید؛ از جمله اینکه آیا موضوع عدم‌تمایل این شرکت به‌فروش این محموله روغن به‌واسطه کاهش قیمت و به‌تبع آن عدم‌ترخیص، مقرون به صحت است یا خیر؟ محسنی‌‌‌‌‌‌اژه‌‌‌‌‌‌ای در جریان بازدید از قسمت مخازن روغن‌های خوراکی بندر نوشهر بر این مقوله مهم تاکید کرد که چنانچه عواملی نظیر سهل‌‌‌‌‌‌انگاری و تلاش برای کسب منفعت بیشتر از ناحیه عده‌ای مانع از ترخیص سریع کالا‌‌‌‌‌‌هایی نظیر روغن خوراکی شود، مشکلاتی برای کشور ایجاد خواهد شد لذا باید سریعا در راستای رفع این قبیل مسائل، اقدامات مقتضی را به‌‌‌‌‌‌عمل آورد.

خودروهای لوکس

قسمت نهایی و تکمیل‌‌‌‌‌‌کننده سفر اژه‌‌‌‌‌‌ای به شمال کشور رسوب کالاهای اساسی مانند روغن و گندم و همچنین خودرو، آن‌هم خودرو‌های لوکس بود که باز  در مدت زمانی دور از ذهن یعنی نزدیک به ۱۰سال‌است که در گمرک خاک می‌خورند. بنا به گزارش‌ها معضل عمده در این بخش، ناظر بر عدم‌تعیین‌تکلیف ۴۲ خودروی لوکس با ماندگاری ۱۰سال‌در فضای باز است؛ دلیل توقیف اولیه تمامی این خودرو‌‌‌‌‌‌های لوکس، اجرای قانون ممنوعیت واردات خودرو‌‌‌‌‌‌های بالای ۲۵۰۰سی‌‌‌‌‌‌سی بوده‌است؛ البته تعدادی از این خودرو‌‌‌‌‌‌ها نیز در مرحله بعدی توسط سازمان امور مالیاتی به دلیل بدهکاری مالیاتی صاحبان خودرو توقیف شده‌اند. رئیس عدلیه در جریان بازدید از این بخش به این موضوع اشاره کرد که فارغ از مسائلی که سبب توقیف این خودرو‌‌‌‌‌‌ها شده‌است که باید در جای خود مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد، موضوع مهم در این قضیه، ماندگاری بالغ بر ۱۰‌ساله تعداد قابل‌توجهی خودروی توقیف‌‌‌‌‌‌شده در پارکینگ و تحت شرایط جوی مختلف است که سبب وارد آمدن خسارت به آنها می‌شود لذا باید هرچه سریع‌تر در راستای تعیین‌تکلیف این خودرو‌‌‌‌‌‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments
23‌دی‌ماه سالروز افتتاح فولادمبارکه

تجارت

بیشتر
سال نااطمینانی‌ها
سال نااطمینانی‌ها
حذف کربن در وقت اضافه
حذف کربن در وقت اضافه
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
عسلویه گرفتار بوروکراسی
عسلویه گرفتار بوروکراسی
بیشتر

ویژه نامه

بیشتر
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
بیشتر

هفته نامه نوسان

بیشتر
هفته نامه نوسان شماره 237
هفته نامه نوسان شماره 237
بیشتر

تحلیل ویژه

نجات مسكن از كانال بورس؟
نجات مسكن از كانال بورس؟
جهش هزينه دلاري؛ سركوب قيمت ريالي!
جهش هزينه دلاري؛ سركوب قيمت ريالي!
مالیات بر دارایی‌؛ آری یا نه؟
مالیات بر دارایی‌؛ آری یا نه؟

یادداشت

لزوم حکمرانی آب به جای حکمرانی بحران لزوم حکمرانی آب به جای حکمرانی بحران
از خاك تا اقتصاد از خاك تا اقتصاد
ضرورت ایجاد تغییر ضرورت ایجاد تغییر
ترامپ «عصر طلایی» کریپتو را مصادره می‌کند ترامپ «عصر طلایی» کریپتو را مصادره می‌کند

گفتگو

تحصيلِ حاصل قبل از توافق
تحصيلِ حاصل قبل از توافق
چطور به فلان موسسه چند برابر بودجه مي‌دهند اما به ورزش نه؟
چطور به فلان موسسه چند برابر بودجه مي‌دهند اما به ورزش نه؟
ناترازی‌ها به بحران‌های بزرگ می‌رسند
ناترازی‌ها به بحران‌های بزرگ می‌رسند

اقتصاد فرهنگ

زنان زیر تیغ بی‌قانونی تندروها
زنان زیر تیغ بی‌قانونی تندروها
اجرای قانونِ ابلاغ نشده؟
اجرای قانونِ ابلاغ نشده؟
پیامد پیامک‌های حجاب نوروزی
پیامد پیامک‌های حجاب نوروزی

گزارش خبری

بحران در حکمرانی آب
بحران در حکمرانی آب
در جاده انقلاب بانکی
در جاده انقلاب بانکی
خطر جیره‌بندی آب‌
خطر جیره‌بندی آب‌

رادیو نوسان

بیشتر
چشم‌انداز طلایی نقره
چشم‌انداز طلایی نقره
بیشتر

پربازدیدترین مطالب

گزارشات کدال زیر ذره‌بین
تخصیص تسهیلات ۲۰ میلیون‌ تومانی به تعمیر و بازسازی تاکسی ها در اصفهان
خطر کلاهبرداری در کمین مالکان خودروها
کاهش مصرف برق به اندازه یک نیروگاه اتمی با تغییر ساعت رسمی کشور
کف قیمت دلار کجاست
سود بازرگانی خودرو ۱۰۰درصد باقی ماند
پيشرفت يا پسرفت در ميان تالاب؟
تحصيلِ حاصل قبل از توافق
۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی فولاد مباركه به‌زودی وارد مدار می‌شود
بورس در فاز صعود
توفان تعرفه‌ها در بازار نفت
مواد غذایی در خط مقدم افزایش قیمت‌ها
ساعت رسمی کشور تغییر می‌کند؟
ریسک‌زدایی از اقتصاد ایران
سقوط قدرت خرید در پرتگاه گرانی
روزهای سخت در انتظار «استارلینک»
ارسال سيگنال‌هاي مثبت از مذاكرات
اختلاف معنادار دستمزد با سبد معیشت
روز تعیین‌‌‌‌‌‌‌‌تکلیف
بازگشت بورس در آستانه قله

آخرین اخبار

بنزین ۳ نرخی فعلاً در دستور کار نیست
نجات مسكن از كانال بورس؟
بازنده بزرگ میدان نسل‌ها
بحران در حکمرانی آب
اقتصاد در بیراهه
پیشتازی فولاد مبارکه در گریدهای خاص
اصلاح نرخ کار دانشجویی و بهبود حمل‌ونقل / ۸۰ پروژه دانشجویی در دست اجرا داریم
رشد 25 درصدی مصرف برق کشور در اردیبهشت امسال
برگزاری کارگاه طراحی تمبر یادبود تخت فولاد اصفهان
اصفهان صاحب نخستین شبکه های مجزای آب شرب و پساب در کشور می شود
باید جلوی مقرراتی که به آینده صندوق تأمین اجتماعی آسیب می‌زند را بگیریم
برگزاری سمپوزیوم بین المللی سنگ با حضور هنرمندان داخلی و خارجی
تدوین ۱۰ برنامه در گروه فولاد مبارکه برای سرمایه‌گذاری در تولید و اولویت‌دهی به ۱۲ پروژه شاخص در سال 1404
رونمایی از برنامه‌ها و دستاوردهای جدید شرکت نفت سپاهان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
خیابانی گردشگر پذیر برای دفاع از بافت تاریخی شهر
فعالیت 46 پایگاه امداد و نجات در سطح استان
لزوم حکمرانی آب به جای حکمرانی بحران
جهش هزينه دلاري؛ سركوب قيمت ريالي!
درآمد از رسوب کالا
بازگشت بارقه امید
صدای پای صندوق می‌آید
برگزاری اجلاس‌های ملی خیرین مدرسه‌ساز اصفهان
حضور بانوان پستچی در کشور برای اولین بار در اصفهان
بررسی برنامه‌های مدیریت بار و ناترازی‌ها، اهمیت مدیریت مصرف برق و فرهنگ‌سازی
قانوني براي امنيت سرمايه
تغییر روند بازارها
پایان یک عصر طلایی
زنان زیر تیغ بی‌قانونی تندروها
پول بلوکه شده ایران چقدر است؟

تحلیل

نجات مسكن از كانال بورس؟
جهش هزينه دلاري؛ سركوب قيمت ريالي!
پول بلوکه شده ایران چقدر است؟
مالیات بر دارایی‌؛ آری یا نه؟
ایران چگونه به مهد بازارهای عجیب‌وغریب تبدیل شد؟
سال رکود خودرو
شکاف آمار و واقعیت
وام‌های پوشالی مسکن در گردباد تورم
گزارشات کدال زیر ذره‌بین
روزهای سخت در انتظار «استارلینک»
ثبات يا نوسان؟
مرگ خاموش صنعت
سلطه دلار
تصویر اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۴
فرصت میلیارد دلاری «عراق روشن»
آغاز روزهای سخت تعیین مزد
چاي «دبش» محصول ارز چند نرخي است
بركناري وزير اقتصاد چه چيزي را حل كرد؟
اثر تخريبي نوسان ارز بر رشد اقتصادي
سقوط سرعت رشد اقتصادی
تجارت ایران و اوراسیا با «روبل»
بي‌انصافي است
سیاست‌های متناقض دولت در بازار بدهی
اوج‌گيري بحران در صندوق‌هاي بازنشستگي
دستمزد پایین و حسرت مهاجرت نیروی کار
احتمالات صادرات نفت ایران
مراکز تحقیقاتی چقدر پول می‌گیرند؟
محو اثر قانون چک؟
خروج دلالان از لاتاری خودرو
حجم معوقات بانکی ۸۰۰ همت شد
جلوگیری از سرقت پول نقد معدنی‌ها
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا